برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

دستگاه فرز انگشتی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

 

دستگاه فرز انگشتی چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه فرز انگشتی چیست؟

فرز یک ابزار برقی می باشد که برای برش،ساب و پرداخت انواع فلزات استفاده می شود.فرز ها انواع مختلفی دارند.

یکی از مدل های فرز،فرزهای انگشتی هستند.فرزهای انگشتی نیز برقی هستند. دستگاه فرز انگشتی در کارهای طریف هنری مرتبط با چوب و فلز استفاده می شود.

انواع حکاکی،شیارزنی،سوراخکاری،طراحی و... به وسیله این دستگاه انجام می شود.زنگ زدایی از فلزات،پولیش فلز،رنگ بردای از سطوح فلزی،منبت کاری و معرق کاری،مجسمه سازی،صاف کردن سطوح چوبی و پلاستیکی،مبلمان سازی،تیز کردن اره و تبر،کارهایی هستند که به وسیله فرز انگشتی امکان پذیر می باشند.برای انجام کارهای مختلف به وسیله فرز انگشتی باید سری های متناسب با کار تهیه شود،سنگ ها انگشتی کروی،مخروطی،سنباده ها و... انواع سری ها و متعلقاتی هستند که قابلیت نصب بر روی فرز انگشتی را دارند.

فرز انگشتی وزن پایین و قدرت و دقت بالایی دارد.سرعت این دستگاه از ویژگی هایی است که باید به آن توجه شود.سایز کولت،قدرت دستگاه،و قابلیت تغییر دور برای انتخاب فرز انگشتی بسیار مهم می باشند.


کاربردهای دستگاه فرز انگشتی:

با توجه به نوع کاری که می‌خواهید با این دستگاه فرز انگشتی انجام دهید می‌توانید قطعات مختلفی را روی آن نصب کنید.

برخی از این کارها عبارت‌اند از: حکاکی، سوراخ‌کاری، شیار کاری، طراحی، منبت‌کاری و ....

زنگ‌زدگی روی فلزات:


همان‌طور که همه‌ی ما می‌دانیم فولاد و آهن با قرار گرفتن در معرض هوا باعث زنگ‌زدگی می‌شوند و برای از بین بردن این زنگ‌زدگی‌ها می‌توانید از فرز انگشتی استفاده کنید.

استفاده از فرز انگشتی در تعمیر اتومبیل:

در برخی مواقع برای تعمیر بدنه خودرو نیاز است رنگ خودرو را بردارید و به فلز برسید، فرز انگشتی به‌راحتی می‌تواند رنگ روی سطوح کوچک را بردارد.

دستگاه فرز انگشتی و هنر فلزکاری:


فرز انگشتی ابزار مناسبی برای پولیش فلزها است تنها باید فرز را به نرمی روی سطوح حرکت دهید تا کار هم‌سطح شود.

دستگاه فرز انگشتی و کار با چوب:


نجاران خبره، منبت‌کاران و معرق‌کاران از قدرت دستگاه فرز انگشتی آگاه هستند زیرا به‌راحتی می‌توانند با کمک این دستگاه و اکسید بور، تندیس‌های زیباروی چوب خلق کرد.

انواع دستگاه فرز انگشتی:


دستگاه فرز انگشتی در سه نوع: گلو بلند، گلو کوتاه و مینیاتوری در بازار موجود است که هر یک کدام از آن‌ها کارایی خاص خود را دارا می‌باشد.

از فرزهای گلو بلند در مکان‌هایی که دسترسی به آن آسان نباشد استفاده می‌شود.

فرزهای مینیاتوری برای کارهایی که نیاز به ظرافت خاصی دارند استفاده می شود این نوع فرز دارای یک‌پایه است که این باعث می‌شود دستگاه به‌راحتی روی میز ثابت‌شده تا بتوان با دقت بیشتری به کارها رسیدگی کرد.

شما میتوانید برای سفارش دستگاه فرز انگشتی و انواع دیگر به سایت تحسین تولز مراجعه نمایید.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست