برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

راهنمای خرید ابزار برقی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

در باب راهنمای خرید ابزار برقی اگر با انواع مختلف ابزار آلات برقی آشنایی نداشته باشید، رفتن به فروشگاه های ابزار و خرید ابزاری که نیاز شما باشد کار آسانی نخواهد بود. علاوه بر تنوع آن ها  همچنین برند های مختلف برای انتخاب در بازار وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص و متفاوتی را ارئه می دهند که کار را سخت تر می کند. در این مقاله برخی مشخصات ابزار برقی آورده شده تا انتخاب و خرید ابزار راحت تر باشید.

برند

شرکت های نبلیغاتی که در راهنمای خرید ابزار برقی، محصولات خود را قدرتمند و باکیفیت معرفی می کنند. با اینکه تمامی شرکت ها در حال بهبود کیفیت محصولات خود هستند، تمامی تولیدکنندگان ابزار در چرخه رقابت محصولات خود هستند و تلاش می کنند محصولی منحصر به فرد از سایر رقبا ارائه نمایند، پس بهتر است ابزاری را انتخاب نمایید که بیشترین تطابق را با نیاز های شما داشته باشد.

برند های بزرگتر و معتبر تولیدکننده ابزار، محصولات خود را با گارانتی به مشتری ارائه می دهند که ممکن است شامل یک تا چندین مرتیه تعویض رایگان قطعات باشد. چه بسا بهتر است خریدی که می کنید آخرین ابزاری باشد که می خرید.

قدرت

در ابزار های موجود در بازار دو مدل ابزار برقی وجود دارد که در راهنمای خرید ابزار برقی برخی مدل ها کابل دارند و بایستی به منبع تغذیه وصل شوند تا کار کنند، در هر صورت برق دستگاه از منبع خارجی تامین می گردد همچنین میزان قدرت آن ها با آمپراژ مشخص می گردد. تا چند سال پیش دستگاهی با 5 یا 6 آمپر بهترین نوع ابزار به حساب می آمد اما این روزها دستگاه هایی با توان 11 یا 12 آمپر یا حتی بیشتر آنچنان عجیب به نظر نمی رسند. دقت داشته باشید که دستگاه هایی با توان بالاتر عدد بزرگتری از توان بر حسب وات را دارند که میزان توان خروجی دستگاه را نشان می دهد.

نوع دوم در راهنمای خرید ابزار برقی ابزارآلات شارژی هستند. در این مدل ولتاژ ابزار بیانگر توان آن است، با افزایش تقاضا برای طول عمر بیشتر دستگاه ها تولیدکنندگان قدرت باتری ها را تا 12 ولت و بعد 14/4 ولت افزایش دادند و سپس 36 ولت و بالاتر. در حال حاظر شاهد باتری های پرقدرتی در بازار هستیم که می توانند انرژی لازم برای کارکرد اره فارسی بر را تامین کنند، همچنین شاهد افزایش توانایی آن ها نیز خواهیم بود.

ویژگی ها

برخی خصوصیات و ویژگی ها در ابزار برقی وجود دارند که باعث سهولت کاری کاربر می شوند. همچنین سازندگان ابزارآلات برقی، با توجه به نیاز استادکاران محصولاتی برای افزایش سرعت کار و محصولات چندکاره را وارد بازار کردند قابلیت هایی مانند تعویض سریع تیغه، مته و ... . در مدت کوتاهی تکنولوژی لیزر هم به قابلیت های ابزار افزوده شد که باعث کاهش زمان اجرا خواهد شد.

ویژگی های ذکر شده برای تولیدکنندگان هزینه دارد و به قیمت آن اضافه می کند. شما باید در نظر بگیرید که چند وقت یکبار از آن استفاده خواهید کرد، اگر قرار است هر روز ابزاری را در کار مداوم استفاده کنید احتمالا صرفه جویی در زمان برایتان ارزشمند خواهد بود، اما اگر فقط چند مرتبه در سال به ابزارتان نیاز دارید بهتر است به جای امکانات اضافه تر، بیشتر به عملکرد دستگاه توجه فرمایید.

اشکال یابی، علامت خطر و معنی آن ها

ابزارهای برقی مانند تجهیزاتی که کار سنگین انجام می دهند دچار فرسودگی و خرابی و مشکلات فراوانی می شوند، حتی اگر ابزار به بهترین نحو استفاده و نگهداری شود. در ادامه قصد داریم برای راهنمای خرید ابزار برقی با معرفی چند علامت خطر، اشکال یابی ابزار برقی را ساده تر کنیم :

نکته : حتما قبل از هرگونه اقدام جهت تشخیص ایراد ابزار، از اینکه سیم آن به برق متصل است یا نه  اطمینان پیدا کنید.

1- ابزار روشن نمی شود

  • می تواند نشان از ایراد مهم الکتریکی مانند خرابی قطعه باشد که نیاز به تعمیر ابزار مورد نظر یا تعویض قطعه خراب شده داخلی یا خارجی آن است.
  • با استفاده از یک مولتی متر می توانید ولتاژ را در ابزار خود تست کنید و حرکت انرژی الکتریکی را در سیم، کلید و قطعات ابزار تشخیص دهید.
  • جمع شدن گرد و خاک در داخل ابزار می تواند از کار کردن آن جلوگیری کند. بنابراین ذغال ها و فنرها باید چک شوند که ممکن است به مرور زمان فرسوده شوند که در صورت نیاز باید آن ها را تعویض نمود.
  • سیم برق هم وقتی خراب شود می تواند یک ابزار را از کار بیاندازد. پیچ خوردگی و قطعی ها در سیم ممکن است جریان برقی را قطع کند و این مشکل را با استفاده از مولتی متر می توان تشخیص داد.

2- ابزار قوایی برای کار ندارد

این در حالی است که ابزار شما روشن می شود اما به قدری کم قدرت است که ممکن است به عنوان مثال از استفاده آن صرف نظر کرده و از پیچ گوشتی استفاده کنید.

  • محتمل ترین دلیل فرسودگی ذغال های کهنه ابزار باشد که باید تعویض شود.
  • زمانی که روشن نمی شود، ذغال های کربنی را از لحاظ داشتن هرگونه فرسودگی یا صدمه دیدگی بررسی کنید.
  • ممکن است کموتاتور یا سایر قطعات مرتبط صدمه دیده باشند، تغییر رنگ، رسوب و عایق ذوب شده نشانه های وجود ریشه ایراد در آن ها می باشد.

3- بوی سوختگی ابزار

  • اگر ابزار شما دارای تسمه است، نظیر سنباده و رنده، اولین چیزی که باید چک شود تسمه است.
  • اگر تسمه خراب یا پاره شده باشد با بوی بد آن را می توان تشخیص داد که در این صورت ابزار کار نخواهد کرد، اگرچه موتور همچنان کار می کند.

4- دود و جرقه تولید می کند

  • اگر ابزار شروع به دود و جرقه کرد سریع آن را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود.
  • ورود هرگونه گرد  خاک یا براده را بررسی کنید این مواد ممکن است وارد قسمت تهویه ابزار شده و سبب تولید جرقه و دود شوند.

مشاهده و خرید انواع ابزار برقی

 سخن آخر

حال که با نکات راهنمای خرید ابزار برقی آشنایی پیدا کردید، زمان آن رسیده که دست به کار شوید. شاید مطالعه چند راهنمای خرید و بررسی ابزار هم مفید باشد که در انتخاب میان برندهای مختلف ابزار  کمک خواهد کرد. همچنین اگر خرید خود را از نمایندگان فروش انجام دهید ممکن است از تخفیف های دوره ای برندها هم برخوردار شوید. البته خرید همزمان چندین محصول از یک برندی که به آن اعتماد پیدا کرده اید صرفه اقتصادی خوبی برایتان خواهد داشت.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست