برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

فرز مینیاتوری یا فرز حکاکی

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

فرز مینیاتوری یا فرز حکاکی

 فرز مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع مختلفی از دستگاه های فرز با کاربردهای گوناگون وجود دارند که در صنعت چوب مورد استفاده قرار می گیرند. فرز مینیاتوری نیز یک نمونه از آن ها است که علاوه بر کاربرد در صنعت چوب و کارگاه های نجاری، در مشاغلی مانند جواهرسازی، اپوکسی، رزین، دندانسازی، مبلمان سازی، مجسمه سازی و در کل در هنرهای متعددی از این فرز استفاده می شود.

فرز مینیاتوری با نام فرز حکاکی نیز شناخته می شود. سبک وزن و قابل حمل بودن این ابزار و همچنین وجود سری های مختلف در کنار آن، موجب شده این فرز کوچک در پروژه های مختلف که نیاز به ظریف کاری داردند مورد استفاده قرار بگیرد. برای کارهای سنگین تر از فرز انگشتی استفاده می شود که شدت کار در آن بیشتر است. در هر دو این فرزها امکان نصب سری های مختلف وجود دارد.

توان و قدرت یک فرز مینیاتوری از مشخصه های مهم می باشد. علاوه بر قدرت، یک فرز باید سرعت گردش بالایی داشته تا کار با کیفیت مطلوب انجام شود. دیمردار بودن فرز مینیاتوری از دیگر مشخصه های با اهمیت می باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. همانطور که در بالا اشاره شد با استفاده از فرز مینیاتوری می توانید سنباده زنی و پولیش انجام داده و یا طرح و اشکال روی چوب ایجاد کنید. انجام این کارها با استفاده از سری های متنوعی است که به همراه فرز مینیاتوری ارائه می گردد.

خرید انواع فرزانگشتی

 

 

سری های فرز مینیاتوری

از جمله مزیت هایی که این فرزها دارند قابلیت نصب سری های مختلف می باشد. این سری ها در یک پک مخصوص به همراه فرز قرار دارند که موجب می شود کاربردهای متنوعی از این ابزار را انتظار داشت. فرز مینیاتوری به همرا این سری ها یک کارگاه کامل است که طیف گسترده ای از کارها را انجام می دهد.

قابلیت نصب سری های مختلف و متنوع بر روی این فرز کوچک این امکان را فراهم می کند تا فرز مینیاتوری در هر محیطی قابل استفاده باشد. زنگ زدایی فلزات، سنباده و صیقل کردن، حکاکی و مجسمه سازی، برش دادن قطعات، سوراخ کاری، ایجاد طرح بر روی شیشه و تیز کردن وسایل از جمله کابردهای اساسی آن می باشد.

 

 

شلنگ خرطومی در فرزهای مینیاتوی

از ویژگی های فرز مینیاتوی قابلیت نصب شلنگ خرطومی می باشد که موجب سهولت در کار با دستگاه می شود. این قطعه از یک شلنگ فنری ساخته شده که قابلیت چرخش داشته و داخل ان یک سیم وجود دارد. در مواقعی که به صورت مداوم و طولانی مدت می خواهید با فرز حکاکی کار کنید بهتر است یک شلنگ خرطومی به فرز وصل کرده و به راحتی به کار خود بپردازید. قابلیت نصب انواع سری ها بر روی شلنگ وجود دارد. استفاده از شلنگ خرطومی موجب بالا رفتن سرعت و افزایش تسلط کاربر می شود.

 

خرید لوازم جانبی فرزانگشتی

 

انواع فرز مینیاتوری

فرزهای مینیاتوری در سه مدل برقی، شارژی و بادی یا پنوماتیک تولید می شوند که در ادامه به شرح مختصری در مورد هر کدام خواهیم پرداخت.

  •  فرز مینیاتوری بادی

این مدل فرز توسط فشار هوای فشرده شروع به فعالیت می کند. در واقع موتور، پنوماتیک است که انجام این عمل موجب راه اندازی دستگاه می شود. این فشار باد توسط کمپرسور هوا تامین می شود. فرز های بادی فاقد موتور الکتریکی هستند که این ویژگی موجب سبکتر بودن این مدل نسبت به دو مدل برقی و شارژی شده است. البته فرزهای بادی از قیمت بالاتری نسبت به مدل های دیگر برخوردار هستند.

  •  فرز مینیاتوی شارژی

در فرزهای شارژی، نیروی مورد نیاز دستگاه از طریق باتری تامین می شود. مدل های شارژی نیاز به دسترسی مستقیم به پریز برق ندارند. وجود باتری موجب شده است که وزن این نوع از فرزهای مینیاتوری سنگین تر باشد.

  •  فرز مینیاتوری برقی

این نوغ فرز انرژی مورد نیاز خود را به طور مستقیم از نیروی برق تامین می کند. به همین دلیل بیشتر در کارگاه های نجاری که امکان دسترسی به برق وجود دارد استفاده می شود. فرزهای برقی به دلیل نداشتن باتری از فرزهای شارژی سبک تر هستند و برای کارهای حرفه ای تر ساخته می شوند.

 

 

نکات ایمنی در استفاده از فرز مینیاتوری:

در هنگام کار با فرز مینیاتوری رعایت یک سری نکات ایمنی الزامی می باشد. این ابزار به دلیل سرعت بالایی که در حین کار دارد در صورت استفاده نادرست ممکن است آسیب و صدمات جبران ناپذیری را وارد کند

- برای کار با فرز مینیاتوری از عینک و نقاب مخصوص استفاده کنید.
- در صورت استفاده از شلنگ خرطومی بهتر است شلنگ تاب نداشته باشد تا از داغ شدن آن جلوگیری شود.
- در هنگام تعویض سری ها، از خاموش بودن دستگاه مطمئن شوید.
- برای افزایش طول عمر شلنگ، باید داخل آن را در فواصل زمانی معین گریس کاری کنید.

 

 

بهترین برندهای فرز مینیاتوری:

تاکنون شرکت های زیادی اقدام به ساخت فرز مینیاتوی با سری های مختلف نموده اند که از لحاظ کیفیت و کارایی باهم تفاوت دارند. اگر بخواهیم به بهترین برند موجود در بازار اشاره کنیم مارک درمل بوده که ساخت مکزیک می باشد. فرزهای مینیاتوی درمل با سری های متنوعی در بازار موجود هستند. با این فرز مینیاتوری می توانید ساعت ها بدون نگرانی کار کنید.

از دیگر شرکت های تولید کننده فرز مینیاتوری می توان رونیکس، محک، سیلور، اوتنسی، اکتیو و هیوندای اشاره کرد که از قیمت و کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره فرز مینیاتوری را کسب کرده باشید. در فروشگاه ابزار تحسین می توانید نمونه های مختلف این نوع فرز را مشاهده و با هم مقایسه کنید تا خریدی مطمئن و به صرفه انجام دهید.

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست