برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

دریل ستونی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

دریل ستونی چیست و چه کاربردی دارد؟

دریل ستونی چیست؟ 

دریل انواع مختلفی دارد .

دریل های شارژی ، برقی و … . یکی از انواع دریل ، دریل ستونی میباشد .

دریل ستونی چیست ؟


بخش بالایی دریل ستونی کله‌گی میگویند که تسمه و فلکه نیز در آنجا قرار دارند . دریل های ستونی دارای دو فلکه هستند که یکی از فلکه ها روی الکتروموتور نصب میشود و دیگری به محور دریل متصل است . این دو فلکه به وسیله یک تسمه به هم متصل اند و تسمه حرکت را حرکت را از الکتروموتور به محور محرک ماشین منتقل میکند .

مشاهده انواع دریل ستونی در ابزار تحسین

معمولاً جنس پایه دریل های ستونی از چدن ساخته میشوند و این پایه را به کف کارگاه میبندند . همچنین در این پایه شیار هایی تعبیه شده که میتوانید کار را بر روی آنها سوار کنید . قسمت دیگر دریل ستونی ، بدنه ی آن است که مانند پایه از چدن تشکیل میشود .

میز ها به دو دسته بندی ثابت و چرخشی تقسیم میشوند . میز ها روی ستون نصب شده و میتوان کار ها رو ، روی اون بست .

در دریل ستونی ، نیازی نیست فردی که با دریل کار میکند دست خود را تکان دهد ، بلکه برای این کار یک اهرم تعبیه شده است . این اهرم ها علاوه بر تبدیل دورانی بازوئی به حرکت رفت و برگشتی ، قدرت انتقال را نیز بیشتر میکند .

یکی دیگر از قسمت های مهم دریل ستونی ، عمق سنج است. عمق سنج ، در زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که میخواهیم سوراخی ندید و با عمق مشخص را روی کار ایجاد کنیم. برای تنظیم عمق مورد نظرمون باید مته رو به وسیله اهرم پایین بیاریم تا با سطح کار مماس بشه. بعدش میتونیم عمق سوراخ کاری رو مشخص کنیم . این عمق حتماً باید قبل از شروع کار تنظیم شود .

برای سفارش محصول دریل ستونی و انواع دیگر آن می توانید به سایت تحسین تولز مراجعه نمایید.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست