برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

راهنمای خرید دستگاه جوش اینورتر

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش

جوشکاری را می توان اینگونه تعریف نمود که دو فلز شبیه به هم را با استفاده از قانون ذوب به هم متصل می نماید. در واقع قوس الکتریکی به وجود آمده در بین الکترود و فلز، باعث می شود که الکترودها ذوب شده و به عنوان چسبنده ای قوی در بین دو فلز قرار گیرند.

در طی سالیان اخیر دستگاه جوشکاری با توجه به نیاز و جوش دقیق در حال پیشرفت بوده است ، که همین امر باعث شده تا دستگاه های جوش اینورتر مختلفی به بازار عرضه گردد. این دستگاه جوش اینگونه عمل می کند که جریان متناوب (AC) را با ولتاژی بالا و همچنین شدت جریان پایین دریافت نموده و سپس آن را به جریان مستقیم (DC) با ولتاژ پایین و شدت جریان بالا تبدیل می نماید.

دستگاه جوش اینورتر انواع متفاوتی دارد که تفاوت آن ها در تولید شدت جریان می باشد ، شما هرچقدر به جوش قوی تری نیاز داشته باشید ، می توانید دستگاه های جوش اینورتر صنعتی را که شدت جریان در آن ها بالاتر است را تهیه نمایید. به این نکته دقت کنید که شدت جوشکاری رابطه مستقیمی با ضخامت قطعه خواهد داشت.

دستگاه‌ جوش اینورتر چیست؟

نسل جدیدی که در دستگاه های جوش مورد استفاده قرار گرفته است ، اینورتر نام دارد. بعضی از اینورترها فقط از جریان مستقیم استفاده می نمایند و برخی دیگر از جریان متناوب و مستقیم استفاده می کنند. در دستگاه جوش اینورتر به جای هسته ‌های آهنی از مدارهای الکترونیکی استفاده شده است.

این مولدها به علت وزن کم و همچنین کیفیت جوش بالایی که دارند باعث استفاده بیشتر در کارگاه های صنعتی می شوند.

مشاهده انواع اینورتر جوشکاری در ابزار تحسین

نکاتی مهم در خصوص انتخاب دستگاه جوش اینورتر

1- شدت جریان تولید شده توسط دستگاه جوش اینورتر:

دستگاه های جوش اینورتر ، توانایی های مختلفی در خصوص تولید شدت جریان را داشته و جز مهم ترین نکاتی است که باید قبل از خرید به آن توجه نمود. میزان شدت جریان، رابطه مستقیمی با شدت جوشکاری و همچنین ضخامت قطعه مورد نظر دارد. در مواردی که جوشکاری جهت مصارف خانگی می باشد ، توانایی تولید شدت جریان حداکثر 200 آمپر کافی خواهد بود. در جدول ذیل می توانید شدت جریان مورد نیاز خود را بر اساس ضخامت قطعه کار انتخاب نمایید:

 

شدت جریان مورد نیاز (آمپر)

ضخامت قطعه کار (بر حسب اینچ)

ضخامت قطعه کار ( برحسب میلیمتر)

164

0.164

4.2

135

0.135

3.4

105

0.105

2.7

75

0.075

1.9

60

0.060

1.5

48

0.048

1.2

36

0.036

0.9

 

2- انتخاب براساس چرخه عملکرد دستگاه جوش اینورتر:

چرخه عملکرد را به این صورت می توان تعریف نمود که این چرخه مدت زمانی می باشد که دستگاه جوش خواهد توانست بدون وقفه جوشکاری نموده و پس از آن جهت خنک شدن نیاز به وقفه زمانی دارد.

این مولفه در دستگاه های جوش اینورتر بر اساس درصد شناخته می شود، به طور مثال اگر میزان چرخه عملکرد دستگاه جوش صد درصد باشد، به این معناست که دستگاه جوش اینورتر نیاز به هیچگونه وقفه ای جهت خنک کاری نداشته و به طور دائم توانایی جوشکاری را خواهد داشت. اگر دستگاه جوش در زمینه صنعتی و کارگاهی نیاز دارید، باید به دنبال دستگاهی باشید که چرخه عملکرد بالاتری داشته باشد.

لوازم جانبی در دستگاه های جوش

دستگاه های جوش اینورتر معمولا دارای کابل رابط و انبر الکترود گیر می باشند. انبر الکترود گیر جهت نگه داشتن الکترود با شماره های مختلف استفاده می شود و وظیفه کابل آن ، انتقال جریان به انبر و الکترود می باشد. برای بالا بردن کیفیت جوش ، نیاز است تا انتقال کامل شدت جریان تولیدی دستگاه کامل شود ، که انجام این عمل بر عهده کابل رابط خواهد بود.

بررسی نکات ایمنی جهت استفاده از دستگاه جوش اینورتر

  • جوشکاری که به صورت قوس الکتریکی می باشد، در واقع یک مدار برقی با شدت جریان بالا است. که اگر این مدار توسط فردی لمس شود و یا در بین آن قرار بگیرد، باعث شوک الکتریکی شدید خواهد شد. لذا حتما در زمان جوشکاری از دستکش مناسب استفاده نمایید.
     
  • اشعه ای که بر اثر ذوب شدن الکترود به وجود می آید ، خواهد توانست به چشم و یا حتی پوست آسیب هایی را وارد کند ، که باید قبل از جوشکاری از ماسک و لباس مناسب استفاده نمایید.
     
  • در زمان ذوب الکترود به علت سوختن لایه محافظ آن ، میزان زیادی گاز و همچنین دود ایجاد می گردد که این عامل می تواند در محیط هایی که فضای بسته ای دارند ، فرد دچار مشکلات تنفسی شود.
     
  • در محیط هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد از دستگاه جوش استفاده ننمایید. و یا قبل از آن تمامی موارد ایمنی را رعایت کنید.

نتیجه گیری:

عملی که اینورتر در جوشکاری انجام می دهد، باعث آن می گردد تا کیفیت جوشکاری بالا رفته و در مصرف انرژی صرفه جویی شود. این نوع دستگاه ها معمولا آلودگی صوتی ندارند که این ویژگی باعث روند بهتری در جوشکاری می شود. شما عزیزان میتوانید جهت خرید دستگاه جوش به سایت ابزار تحسین مراجعه کنید.

توجه:

مطلب “راهنمای خرید دستگاه جوش اینورتر” در بخش تحریریه سایت ابزار تحسین تهیه و گرد آوری شده است و هر گونه کپی برداری و یا استفاده کردن از آن، تنها با ذکر نام منبع مجاز می باشد.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست