برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

راهنمای خرید ابزار جوش و برش

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

امروزه برای اتصال دائمی قطعات فلزی از دستگاه های جوش و برش استفاده می کنند. دستگاه های جوش در مدل های مختلف تولید و در بازار عرضه می شود. همچنین برای برشکاری قطعات فلزی و غیر فلزی از دستگاه های برش استفاده می کنند که این دستگاه ها مدل های مختلفی دارند.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بهترین ابزار ها برای کسانی که جوشکاری را تازه شروع کرده اند چیست؟ بیشتر آن ها تصور می کنند برای شروع کار به میلیون ها ابزار نیاز دارند که هزینه زیادی را به دنبال دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دستگاه های جوش و برش مبتدی و پیشرفته و کارایی آنها آشنا کنیم.

اینورتر جوشکاری

دستگاه جوش اینورتر نوعی دستگاه جوش است که منبع تغذیه آن قادر به فراهم آوردن جریان بالا جوشکاری می باشد. مقدار جریان خروجی و ولتاژ قابل تنظیم بوده و در طول فرآیند جوشکاری توسط نرم افزار های کامپیوتری کنترل می شود. دستگاه جوش اینورتر بطور قابل توجهی سبک تر و همچنین مصرف برق کمتر نسبت به دستگاه جوش سنتی دارند.

مدتی است که این تکنولوژی نوظهور در کشورهای صنعتی جای خود را باز کرده است و در کشور ما نیز استفاده از دستگاه‌های اینورتر جوشکاری اخیراً رواج بسیاری یافته است که تولیدکنندگان داخلی توانایی خود را در این زمینه به اثبات رسانده‌اند و به دلیل مزایای فراوان این تکنولوژی می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک در بازار رقابتی با سایر تجهیزات جوشکاری عرصه را به خود اختصاص داده و توسعه آن به مراتب بهتر از گذشته خواهد بود.

مشاهده و خرید اینورتر جوشکاری

مزایای اینورتر های جوشکاری

  1. قابلیت حمل و نقل و انبارداری ساده و آسان.
  2. پایداری در عملیات جوش‌کاری به دلیل ایجاد قوس یکنواخت.
  3. جوشکاری با دستگاه جوش اینورتر دارای راندمان و ضریب قدرت بسیار بالا است.
  4. مصرف انرژی پایین در نتیجه صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف برق.
  5. امکان کنترل سریع مشخصات دینامیکی در شرایط مختلف و پایداری پارامترهای جوشکاری.
  6. پایداری در عملیات جوشکاری به دلیل ایجاد قوس یکنواخت.
  7. دست یابی به بالاترین کیفیت جوشکاری در میان سایر روش های جوشکاری.
  8. در این فرآیند کیفیت جوشکاری افزایش می یابد و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می شود.به علاوه جوشکاری با اینورترها فاقد هرگونه آلودگی صوتی می باشد.

انبر جوش

جوشکاری یکی از فرایندهای اتصال دائمی قطعات (فلزی یا غیرفلزی)، به روش ذوبی یا غیر ذوبی، بدون بکارگیری فشار، با استفاده از ماده پرکننده می‌باشد. یکی از انواع آن انبر جوش است.

انبرها به گونه ای طراحی شده اند که برای حداکثر شدت جریان یا کمتر که در محدوده کاری آنست قابل استفاده باشد. انبر جوشکاری باید مناسب شدت جریان مصرفی باشد، شدت جریان بالاتر باعث می شود انبر داغ شده و بسوزد. اگر انبر برای محدوده شدت جریان مورد استفاده خیلی بزرگ باشد،حمل و نقل آن مشکل بوده و باعث خستگی مفرط فرد جوشکار می شود.

اگر کابل شل،انبر اتصال کثیف یا خیلی شل باشد،در آن صورت حتی اگر انبر الکترود متناسب با آمپر مصرفی هم انتخاب شود،داغ خواهد شد.اگر انبر داغ شود،قدرت جوشکاری تلف می شود.علاوه بر این کار با انبر داغ ناراحت کننده خواهد شد.

مشاهده و خرید انبر جوش و الکترود

مانومتر

دستگاهی که جهت اندازه گیری فشار بکار می رود، مانومتر است، در واقع مانومتر فشار سنجی است که با آن فشار گاز محبوس در یک ظرف را اندازه گیری می کنند. مهم ترین عامل اندازه گیری فشار لوله بروردون می باشد، لوله برودون یکی از قسمت های اصلی مانومتر است که با مقطع تقریبا بیضی به شکل C ساخته شده که یک طرف آن مسدود و ظرف دیگر آن به نقطه فشار وصل می شود.
از انواع دیگر مانومترها می توان به مانومتر U شکل اشاره کرد که یک لوله U شکل است که یک سر آن باز است و سر دیگر آن به ظرف دارای گاز متصل است. در این لوله جیوه یا مایع های دیگر را می توان ریخت. ارتفاع جیوه در دو شاخه لوله برابر است ولی با باز شدن شیر ظرف و ورود گاز به درون آن، ارتفاع جیوه در لوله تغییر می کند و با توجه به آن فشار گاز اندازه گیری می شود.

سرپیک برش

سرپیک برش برای برش مواد به کار می رود در قدم اول فلز به وسیله شعله حرارت دیده تا اینکه رنگ آن قرمز روشن شود و وقتی قطعه به این دما رسید با فشار دادن اهرم در سرپیک برش دمیده می گردد. سرپیک برش واکنش اکسید داده و تولید گرما می کند و این حرارت است که سبب تداوم فرآیند برش می گردد. این دستگاه فقط فلزات را حرارت می دهد تا فرآیند برش شروع شود و حرارت بیشتر از این مقدار از فلز در حال اشتعال تامین می گردد.

قسمت های تشکیل دهنده سرپیک برش چیست ؟

سر پیک برش ازقسمت های شیر و اتصالات برای گاز - شیر واتصالات برای اکسیژن - دسته  وسرپیک برش که شعله را شکل می دهد.
 

سرپیک برش به چند دسته تقسیم می شود؟

سر پیک برش آهن برای بریدن ضایعات استفاده می شود، انواع سر پیک برش با برندهای مختلف  و سایزهای برش وجود دارد. از سایز 3 تا 80 نسبت به کارکرد مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرد. سر پیک برش یک تیکه - سر پیک برش دو تیکه -سر پیک برش بلند - سرپیک برش کوتاه و سر پیک برش نازک بر و کلفت بر و سر پیک برش های دیگر در بازار موجود هستند.

سرپیک جوش

سرپیک جوش برای جوش دادن مواد مورد استفاده قرار میگیرد. ابتدا به وسیله شعله فلز حرارت میبیند تا به رنگ قرمز روشن درآید و وقتی قطعه به این دما رسید اکسیژن با فشاردادن اهرم به قطعات حرارت دیده دمیده می شود. اکسیژن با فلز واکنش داده و تشکیل اکسید میدهد و تولید گرما می کند که این حرارت سبب تداوم فرآیند جوش میشود. مشعل جوش تنها فلز را حرارت می دهد تا فرآیند جوش شروع شود و حرارت بیشتر از این مقدار از فلز در حال اشتعال تامین می گردد.

نازل

نازل جوش نقش مهمی در جوشکاری دارد. کاربرد نازل جوش برای هدایت گاز محافظ به حوضچه جوش و محافظت از آلودگی است. انواع نازل جوش عبارتند از نازل راست، نازل مخروطی، نازل کوتاه و نازل بلند. نازل معمولا در سبک ها و اندازه های متفاوت وجود دارد. جنس نازل معمولا از برنج یا مس است اگرچه نازل کروم نیز موجود است.

سخن آخر

با توجه به انواع مختلف ابزار های جوش و برش و اینکه هر کدام چه کارایی دارند اکنون باید در خرید آن ها دقت کافی را داشته باشیم تا در نهایت رضایت، کالایی را خریداری کنیم. فروشگاه اینترنتی تحسین تولز دستگاه های جوش و برش را در طرح ها و برند های مختلف در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است که می توانید با مراجعه به صفحه ابزار جوش و برش به آن ها دسترسی داشته باشید.

 

 

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست