برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ابزار رنده برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

نحوه استفاده از ابزار رنده برقی چگونه است؟

ابزار رنده برقی چیست؟

ابزار رنده برقی یکی از ابزارهایی است که در نجاریاز آن برای رندیدن چوب استفاده می‌شود.

ابزار رنده برقی همان کاربرد کف رند را دارد با این تفاوت که کف رنده از نظر ابعاد بسیار بزرگ‌تر از ابزار رنده برقی است و برای رنده کردن قطعه چوبی باید چوب را بر روی دستگاه حرکت دهید اما درابزار رنده برقی دستگاه را بر روی قطعه چوبی حرکت می‌دهید. این دستگاه به‌واسطه ابعاد و اندازه‌ای که دارد، این قابلیت را به نجار می‌دهد که عملیات رندیدن و پرداخت چوب را در شرایطی که امکان استفاده از کف رنگ نیست، به‌خوبی انجام دهد.

از ابزار رنده برقی می‌توانید برای فرم دادن، پخ زدن لبه چوب، ایجاد دو راهه و مسطح کردن چوب استفاده کنید. ابزار رنده برقی ، در دو نوع شارژی و باسیم در بازار موجود است.

برخی اساتید با نصب رنده به‌ صورت برعکس بر روی میز کار و ساخت شابلون‌های مخصوص به آن، قطعه‌های کوچک چوبی را به‌سادگی رنده می‌کنند. همان‌طور که

می‌دانید رندیدن قطعه چوبی کوچک با استفاده از دستگاه کف رند، بسیار خطرناک و آسیب‌های احتمالی آن، جبران ناپذیر است. ابزار رنده برقی ابزارهای کمکی دارد که با استفاده از آن حتی امکان استفاده از آن به‌عنوان گندگی را هم خواهید داشت؛ اما مثل همیشه این ابزارهای ساده و پیش پاافتاده هنوز وارد بازار ایران نشده‌اند.

انواع رنده برقی نجاری

کلید روشن و خاموش:

ابزار رنده دستی برقی مانند بسیاری از دستگاه‌های نجاری یک کلید روشن خاموش دارد. کلید روشن و خاموش در بیشتر دستگاه‌ها معمولاً بر روی دسته نصب شده است که با انگشت اشاره می‌توانید آن را خاموش و روشن کنید. همچنین در کنار این کلید یک دکمه قفل کننده وجود دارد که در صورت نیاز شما برای کار کردن مداوم دستگاه امکان استفاده از این دکمه قفل کننده را خواهید داشت.

دسته:

برای حرکت دادن رنده دستی برقی بر روی چوب و کنترل بهتر آن یک دسته به صورتی که امکان حرکت رو به جلوی دستگاه را داشته باشید، تعبیه شده است همچنین شما می‌توانید برای کنترل بهتر دستگاه از پیچ تنظیم مشتی یا دسته کمکی که بر روی برخی دستگاه‌ها نصب شده استفاده کنید.

اصول ایمنی استفاده از ابزار رنده برقی :

  • زمانی که ابزار رنده برقی را استفاده نمی‌کنید دوشاخه آن را به پریز برق متصل نمایید و پس از استفاده از آن حتماً دوشاخه را از پریز بکشید.
  • با توجه به برخورد کردن سیم به بدن استادکار در زمان استفاده از این دستگاه، مراقب باشید که سطح سیم به‌صورت سطحی یا عمقی خراش یا بریدگی نداشته باشد.
  • قبل از روشن کردن دستگاه از محکم بودن تیغه‌های درون توپی و همچنین سلامت و تیز بودن آن مطمئن شوید.
  • هنگام تعویض تیغه‌ها و تعمیرات دستگاه حتماً دوشاخه را از پریز خارج کنید.
  • از پوشال برداری و بار دادن بیش از حد به دستگاه خودداری کنید. پوشال برداری عمیق به موتور، تسمه و تیغه دستگاه آسیب وارد می‌کند.
  • در هنگام رندیدن چوب مراقب باشید که اشیای فلزی مانند میخ در چوبی باقی نمانده باشد چون احتمال آسیب دیدگی تیغه‌ها و پرتاب شدن آن به اطراف وجود دارد.
  • قبل از رنده کردن قطعه کار بهتر است آن را با گیره در جای خود ثابت نگه دارید.
  • از رندیدن چوب‌های مرطوب و خیس خودداری کنید.
  • هنگام استفاده از دستگاه باید از وسایل حفاظتی و ایمنی فردی مانند دستکش، عینک، گوشی، کفش ایمنی و لباس کار مناسب استفاده کنید.

شما می توانید برای سفارش محصول ابزار رنده برقی  و انواع دیگر محصولات به سایت تحسین تولز مراجعه نمایید.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست