برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

راهنمای خرید ابزار باغبانی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

ابزار باغبانی مهم ترین لوازم نگهداری از یک باغچه و باغ زیبا و سالم هستند. هر باغچه ای خصوصیات منحصر به فرد خود و نیازمند امکاناتی است بنابراین پیش از خرید لوازم باغبانی باید به راهنمای خرید ابزار باغبانی دقت داشته باشیم.

ایران از نخستین کشورهایی در جهان است که در آن کشاورزی و زراعت آغاز گردیده‌است. تقریباً یک سوم زمین‌های ایران قابلیت کشاورزی را دارند اما به دلیل خاک نامرغوب و نامناسب بودن توزیع آب در بیشتر نواحی، در اکثریت زمین‌های قابل کشت در ایران کشت  انجام نمی‌شود. فقط 12٪ از وسعت ایران تحت عملیات کشاورزی می‌باشند.

یکی از کار هایی که افراد بسیار برای سرگرمی انجام می دهند باغبانی یا سرگرم کردن خود با انواع گل و گیاه است و برای این کار حتما باید کنار خود لوازم باغبانی مناسب داشته باشید. در این مقاله سعی داریم تا شما را با راهنمای خرید ابزار باغبانی و انواع مختلف لوازم باغبانی و کارایی آن ها آشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

لوازم آبیاری

در راهنمای خرید لوازم آبیاری، شلنگ از مهم‌ترین امکانات هر باغچه هستند. مطمئن شوید که محصول انتخابی شما به اندازه‌ کافی سبک باشد و از مواد مناسب و با دوام در ساخت آن استفاده ساخته شده باشد. لوازم آبیاری انواع مختلفی دارد مانند شیرآلات آبیاری، ملزومات آبیاری قطره ای، اتوماسیون آبیاری و ... که در مقاله مختص به آبیاری به هر کدام از آن ها اشاره خواهیم کرد.

لوازم مناسب آبیاری

سمپاش

از جمله عملیاتی که می توان در راهنمای خرید ابزار باغبانی برای حفظ و نگه داری گیاهان و هر جا که با گیاهان سر و کار داریم انجام داد استفاده از سمپاش و آفت کش می باشد. سمپاش یک مخزن دارد که از سموم پر می کند همچنین از سمپاش نه تنها براس پاشش سم بلکه برای مصرف بهینه و تسریغ در سمپاشی استفاده می شود. در خرید سمپاش با توجه به نوع آن دارای اجزا مختلفی می باشد، مخزن، لوله ها، پمپ ها، صافی، موتور، توربین، نازل ها و اتصالات.

  • مخزن : مهم ترین جزء در سمپاش مخزن آن است که باید در برابر آفتاب مقاوم باشد و همچنین وزن کمی داشته باشد و مخزن ها از جنس پروپلین دارای سوپاپ اطمینان می باشند.
  • نازل : یکی از مهم ترین بخش ها در هر سمپاشسی نازل آن است که نقش مهمی در کیفیت پاشیدن سم خروجی دارد. نارل ها دو نوع کلی دارند که 1- نازل های بادبزنی سمپاش که در سمپاش های لانس دار قابل استفاده هستند 2- نوع دیگر مخروط پا می باشد که برای حشره کشی و قارچ کشی کاربرد دارد.

بیل و چنگک

بیل‌ و چنگک‌‌ در اندازه‌های مختلف و جنس عرضه می‌شوند. دسته‌های فلزی تقریبا دوامی بیشتر از جنس های چوبی خود دارند و در بعضی موارد با لایه‌ای از پلاستیک پوشانده شده‌اند. انواع مختلفی از بیل‌ها و چنگک‌ های کوچک‌تر نیز در بازار عرضه می‌شوند که برای انجام کارهای سبک‌تر و حمل و نقل آسان بسیار مناسب‌ هستند.

بیلچه

با توجه به راهنمای خرید ابزار باغبانی بیلچه بهترین وسیله برای از بین بردن علف‌های هرز، کاشت گل و انجام سایر حفاری‌های کوچک هستند. بیلچه دستی معمولاً برای استفاده در خاک رس انتخاب می‌شوند. به یاد داشته باشید که ابزار باغبانی کوچک به راحتی در محیط باغچه گم می‌شوند؛ پس گزینه‌هایی را انتخاب کنید که دارای رنگی متمایز هستند و دسته‌های چوبی را طبق سلیقه‌ خود رنگ بزنید تا به راحتی در محیط باغچه قابل تشخیص باشند.

چاقو باغبانی

چاقو باغبانی وزن بسیار سبکی دارد و می‌تواند در موارد مختلفی از جمله بریدن ساقه‌ها، از بین بردن علف‌های هرز به کار بیاید. در زمان رسیدگی به باغچه می‌ توانید با به همراه داشتن یک چاقوی کوچک، از پس انجام بسیاری از مشکلات کوچک بر بیایید.

کج بیل

کج‌ بیل‌‌ ها دارای صفحه‌های بسیار مسطح و صاف هستند. این بیل‌ها برای حفر گودال مناسب و کارآمد نیستند اما با آن‌ ها می‌توان به راحتی علف‌ های هرز را از زمین بیرون آورد. دسته‌ طولانی این محصولات نیز از کمردرد و خستگی در زمان بیرون آوردن علف‌ها جلوگیری می‌کند و می تواند انتخاب خوبی برای راحتی کار شما باشد.

قیچی باغبانی

قیچی های باغبانی یکی از ضروری ترین وسایل ابزار باغبانی هستند و برای کوتاه کردن و بریدن شاخ برگ‌ها استفاده می‌شوند. بهترین قیچی‌های باغبانی دارای قفل ایمنی و تیغه‌ های ضربدری هستند. قبل از خرید می توانید قیچی ها را تست کنید تا از سادگی کار با آن‌ها و همچنین کیفیت مطمئن شوید.

انواع قیچی باغبانی در فروشگاه ابزار تحسین

اره باغبانی

خیلی از افراد باغبان از چکمه های بلند استفاده می کنند که از آسیب رسیدن به پاها و یا خیس شدن در زمان آبیاری و محافظت شوند.در باغچه های بزرگ برای کندن زمین و گل کاری ممکن است به بیل بزرگ احتیاج باشد. بیل ها چون نوک تیز هستند برای کندن خاک کاربرد دارند، اره باغبانی نیز یک وسیله کاربردی می باشد.اما در باغبانی ها به صورت حرفه ای ممکن است از اره درخت بر،سمپاش،ماشین چمن زن و... نیز استفاده شود.

از انواع اره باغبانی میتوان به اره درخت بر بنزینی، اره درخت بر برقی و اره درخت بر دستی نیز اشاره کرد.

قیچی شمشاد زن

این قیچی‌ها برای مرتب کردن چمن‌ و شمشادها و کوتاه‌کردن ساقه‌ گل‌ها مناسب هستند. پیش از خرید، وزن قیچی را با توانایی خود مقایسه کنید و از کارایی آن مطمئن شوید.

قیچی هرس

قیچی هرس برای کوتاه کردن شاخه هایی که برای قیچی های عادی زیادی بزرگ هستند ساخته شده اند. مدل های دسته بلند رسیدن به شاخه های مرتفع را بسیار ساده تر می کنند.

چمن زن

درصورتی که باغچه‌ خود را با چمن سبز آراسته کرده‌اید، چمن‌ زن جزء نیازهای اولیه‌ شما برای تمیزی محیط و زیبایی آن است. مطمئن شوید که بهترین اندازه را برای محیط مورد نیاز خود و همچنین فضای انباری که در اختیار دارید، انتخاب می‌کنید.

شن کش

شن کش ها معمولاً برای یک دست کردن خاک و یکسان سازی سطح زمین به کار می روند. همچنین می توان از نوع مخصوص شن کش برای جمع آوری برگ ها و خاک استفاده کرد.

 

سخن آخر

تفاوتی نمی کند میان صاحب یک آپارتمان یا صاحب یک گلخانه یا فردی که بخشی از حیاط خانه خود را به گیاهان و درختان اختصاص داده است. در هر صورت اگر علاقه فراوانی به گیاهان و درختان دارید باید از آن ها مراقبت کنید که در این راستا نیاز به ابزار آلات متفاوتی دارید در دسته ابزار باغبانی سایت ابزار تحسین می توانید ابزار های مختلف در مراحل مختلف باغبانی را در دسترس داشه باشید و از جمله موارد دیگر را با ما در میان بگذارید و راهنمایی بگیرید.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست