برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چگونه گل رز بکاریم

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

چگونه گل رز بکاریم؟

گل رز یکی از زیباترین و مشهور ترین گل ها در سراسر جهان است.

امروزه با استفاده از ترفندهای ساده و رعایت نکات مهم شما هم میتوانید این گل زیبا را در باغچه ی خانه ی خود پرورش داده و از آن لذت ببرید.

ما سعی داریم در این مقاله راه های کاربردی برای کاشت،نگهداری و تکثیر گل رز را با شما در میان بزاریم.

مدت مطالعه: 5 دقیقه

نکات مهم برای کاشت گل رز

عمق مناسب: اولین مسئله ای که در کاشت گل رز حائز اهمیت است رعایت عمق مناسب هنگام کاشت است.

معمولا در فصل سرما و یا در مناطق سردسیر که میزان سرما بیش از حالت معمولی است برای حفاظت از گل رز و سالم ماندن ریشه های آن باید آن را در عمق بیشتری کاشت.

وهمچنین در فصل گرما و یا در مناطق گرمسیر برای رسیدن مواد مغذی و نور آفتاب به ریشه های گل رز باید آن را در عمق نزدیک به سطح کاشت.

نور آفتاب: میزان نور آفتاب برای گل رز یکی دیگر از نکات مهم برای کاشت این نوع گل است.حداقل میزان نورگیری لازم برای گل رز 6 ساعت می باشد؛ نور آفتاب صبحگاهی بهترین گزینه برای نورگیری این گل استچرا که باعث از بین رفتن شبنم روی گل و دفع آفات و میکروب های موجود است.

فاصله: برای کاشت گل رز در باغچه رعایت فاصله میان گل ها و وجود خلا یکی از اصول لازم است چرا که فضای بیشتر و مناسب بین آن ها موجب تنفس بیشتر خاک و جذب مواد معدنی به مقدار لازم می گردد.

مکان مناسب: اگر در مناطق بادخیز قصد کاشت این نوع گل را داشتید ازوجود پناهگاه یعنی محلی که دارای مانعی برای رسیدن بیش از حد باد به آن باشد اطمینان حاصل کنید

خاک مناسب: برای داشتن گل رز سالم و سرحال حداقل نیاز ما یک خاک مرطوب است

خاک باید از زهکشی ماسبی برخوردار باشد و آب را سریعا جذب نکند

به منظور آزمایش و مشاهده این مسئله میتوانید حفره ای درون خاک ایجاد کنید و مقداری آب درون آن بریزید اگر خاک آب را سریعا جذب نکرد این خاک مناسب کاشت گل رز است در غیر این صورت اگر آب به مدت طولانی جذب نشود موجب پوسیدگی و فساد ساقه ی گیاه می شود. پس جذب آب به صورت متعادل مد نظر است.پس در نظر داشته باشید که خاک شما نباید از جنس ماسه یا خاک ضخیم باشد.

ترکیب خاک و کمپوست را در لایه ی زیرین ریشه بریزید تا ریشه از آن تغذیه و رشد کند.استفاده از مالچ به صورت لایه ی 3-4 سانتی متر نیز یکی ازنکات مهم در کاشت است که موجب جلوگیری از رشد گیاهان حرز در اطراف بوته ی گل می شود.

کود: استاده از کود گل دهی و هرس برگ های اضافه موجب گل دهی بیشتر گیاه شما می شود چرا که مواد معدنی و میزان جذب آب مختص گل می شود.

استفاده از کود بهتر است در فصل تابستان صورت گیرد چرا که در فصل سرد به علت سرمای هوا بن و ریشه ی گیاه به اندازه ی کافی ضعیف است و کود ممکن است موجب آسیب و تضعیف بیشتر گیاه شود.همچنین چند مدت یکبار شاخه گل های خود را بچینید این کار موجب تحریک بیشتربرای گل دهی بیشتر و تنفس گیاه می شود.

قلمه زدن : برای قلمه زدن گل رز لازم است در فصل بهار اقدام کنید چرا که بوته ها فاقد شکوفه است.

یکی از موارد مورد نبیاز برای قلمه زدن وجود یک شاخه ی مرغوب به طول حداقل 10 سانتی متربا قطر 1 سانتی متر است که بر روی آن برآمد های ظریفی که همان جوانه است وجود دارد. این شاخه را باید در عمق 5_10 سانتی متری خاک بکارید و با رعایت نکات بالا گل خود را به بهترین نحو پرورش دهید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست