برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

دستگاه حاشیه زن چیست و چه کاربردی دارد ؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

نحوه عمکرد دستگاه حاشیه زن چگونه است؟

دستگاه حاشیه زن چیست ؟

دستگاه حاشیه زن با توجه به پیشرفت روز افزون علم و استفاده از تکنولوژی در ساخت ابزار ، بشر توانسته است برای انجام امورات کشاورزی و باغبانی هم ابزاری طراحی نموده است تا انسان را به آسودگی و راحتی برساند.که یکی از این ابزارها علف تراش یا داس موتوری می باشد.

همانگونه که از نام دستگاه حاشیه زن مشخص است ، از دستگاه حاشیه زن به جای ابزارهای برش و هرس سنتی چون داس ، اره ، چاقو ، قیچی و... جهت باغبانی و هرس و اصلاح گیاهان استفاده می نمایند .

دستگاه حاشیه زن از چند بخش موتور یا الکتروموتور ، میل یا لوله واسط ، دسته یا نگه دارنده ، تیغه یا نخ ، سایر ملزومات تشکیل گردیده است .

مشاهده و مقایسه انواع حاشیه زن

موتور :

بخش موتور یا الکتروموتور به عنوان قلب دستگاه و مهم ترین بخش میباشد که به صورت برقی ، دو زمانه و چهارزمانه عمل می نماید.قدرت مانور پذیری و برش داس موتوری یا علف زن ، بستگی به قدرت موتور یا الکتروموتور آن می باشد.


میل یا لوله واسط :

با توجه به اینکه دستگاه حاشیه زن ها به دو شکل دوشی یا پشتی ( علفزن کوله ای) ارائه می گردند . طول و نوع لوله واسط هم متغیر بوده که با توجه به نوع کاربری باید علف زن دوشی یا پشتی انتخاب گردد.

انواع علف زن کوله ای


دسته یا نگه دارنده :

این بخش به عنوان فرمان علف تراش عمل می نماید که به چندین شکل ، تک دسته ، دسته دوچرخه ای ، دایره ای یا حلقه ای ، و ... طراحی و تولید گردیده است .


تیغه یا توپی نخ :

با توجه به اینکه علف زن ها مدل های مختلفی می باشند. لوازم جانبی متفاوتی هم استفاده می نمایند . که تیغه فلزی و توپی نخ علف زن از جمله آنها می باشد


تیغه ها :

تیغه های علف تراش از دو پره تا هشت پره جهت هرس و خرد کردن انواع علف می باشند. و تیغه های دندانه دار از 36 تا 100 دندانه میباشند که به دو شکل ساده و الماسه دار تشکیل می گردند.


توپی نخ علف زن :

نخ علف زن دارای انواع متنوعی چون ؛ نخ علفزن گرد یا ساده ، نخ علف زن اره ای یا دندانه دار ، نخ علف زن چهارگوش یا مربعی ، نخ علف زن تیتانیوم یا مغزدار و ... جهت مصارف خاص طراحی و تولید گردیده است .


سایر ملزومات :

با توجه به اینکه برخی از دستگاه چمن زن و حاشیه زن ها به شکل چندکاره تولید شده است.ملزومات و لوازم دیگری چون ؛ کولتیواتور ، گردوچین ، زیتون چین ، شمشادزن ، اره شاخه بر ، برش زن چمن و ... همراه با این دستگاه ها قابل ارائه می باشد.

شما می توانید برای سفارش محصول دستگاه حاشیه زن و انواع دیگر محصولات به سایت ابزار تحسین مراجه نمایید .

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست