برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

دستگاه گریس پمپ چیست و چه کاربردی دارد؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

عملکرد دستگاه گریس پمپ چگونه است؟

دستگاه گریس پمپ چیست ؟

روانکاری یکی از اصلی ترین ارکان تعمیر و نگهداری ماشین آلات به شمار می رود. استفاده از روانکار علاوه بر کاهش میزان اصطکاک برای دور کردن حرارت و آلودگی از محیطی که دو سطح با هم در تماس هستند کاربرد دارد. از نتایج روانکاری صحیح و بموقع، کاهش اکسیداسیون در سطوح فلزی، پایین آمدن دما و در نتیجه افزایش طول عمر قطعات می باشد.

سیستم های روانکاری مرکزی، روانکاری بیش از حد بیرینگها و دیگر تجهیزات را با استفاده از میزان صحیح روانکار حذف می کند، در حالیکه تجهیزات بدون توقف، پروسه کاری خود را طی می­کنند. روانکاری به میزان مناسب و در فواصل زمانی دقیق می تواند هزینه های نگهداری و تعمیر ماشین آلات و تجهیزات را تا سطح زیادی کاهش می دهد. بدین منظور استفاده از دستگاه گریس پمپ بادی ( دستگاه گریس پمپ پنوماتیکی ) و گریس پمپ برقی توصیه می گردد. در عین حال نکته مهم نحوه رساندن روانکار ( گریس و روغن ) به نقاط روانکاری می باشد.

مشاهده انواع گریس پمپ

در حین گریسکاری با دستگاه گریس پمپ دستی مطالعات نشان می دهد به دلیل عدم توجه کافی نسبت به پاک نمودن گرد و غبار اطراف گریسخور، گریس آلوده وارد بیرینگ می شود که خود عامل مهم در خورده شدن نقاط روانکاری است. برای انتخاب یک سیستم باید به تعداد نقاط روانکاری، حجم گریس مصرفی، دوره تناوب کاری دستگاه ، نوع روانکار و فواصل نقاط روانکاری از یکدیگر اطلاع داشت تا بتوان با استفاده از دستگاه گریس پمپ و مداوم و استفاده از دستگاه گریس پمپ :

1- افزایش طول عمر قطعه مورد نظر

2- پایین آمدن مصرف انرژی

3- کاهش هزینه تعمیرات

در برخی از قسمت ها مانند یاتاقان های اسکرو و نوار و بلبرینگ و آب بند میکسر دستگاه بچینگ که دارای گریس خور می باشند و باید بصورت مداوم و دوره ای گریس کاری شوند .

می توان از سیستم دستگاه گریس پمپ برقی ( دستگاه گریس پمپ اتوماتیک ) استفاده نمود و با استفاده از سیستم کنترل اتوماتیک میزان و زمان گیریس کاری را تنظیم نمود . همچنین می توان دستگاه گریس پمپ را بصورت دائمی روشن گذاشت و از مقسم ها برای این کار استفاده نمود .

شما می توانید برای سفارش محصول دستگاه گریس پمپ و انواع دیگر محصولات به سایت تحسین تولز مراجعه نمایید.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست