برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

راهنمای خرید ابزار بادی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

پیستوله رنگ پاش

همانطور که می دانید استفاده از فرچه و غلتک های نقاشی می تواند پروسه ای زمان بر باشد. استفاده از پیستوله رنگ پاش زمان انجام پروژه تان را کوتاه می کند. این دستگاه می تواند برای کار های نقاشی سطوح های مختلف مانند نمای بیرونی خانه مورد استفاده قرار گیرد، همچنین می تواند برای کار های کوچک تر و دقیق تر مانند پنجره های کرکره ای و غیره ... به کار رود.

مشاهده انواع مختلف پیستوله رنگ پاش

انواع مختلف پیستوله رنگ پاش

انواع مختلفی از پیستوله های رنگ پاش موجود هستند که عبارتند از :

  • عادی
  • حجم زیاد، فشار کم
  • اِیرلِس (بدون هوا)

پیستوله رنگ پاش عادی

با توجه به راهنمای خرید ابزار بادی پیستوله رنگ پاش عادی از کمپرسور هوا استفاده می کند و لایه های نازک را بر روی جایی که در حال رنگ شدن است می نشاند. در بسیاری از مدل ها کمپرسور متصل به اسپری است، می توانید پیستوله ای هم بگیرید که از کمپرسور هوای خارجی استفاده می کند. بعضی از مردم کار با رنگ پاش های بادی برایشان بسیار سخت است که یکی از معایب آن محسوب می شود که از نظر میزان رنگ مصرفی میتواند پر مصرف باشد اما وسیله ایست کاربردی!

پیستوله رنگ پاش های حجم بالا/فشار کم

این نوع پیستوله ها برای رفع نقص های پیستوله رنگ پاش عادی ساخته شده اند. با طراحی یک رنگ پاش که حجم بالاتر را با فشار کمی ترکیب کند 80 درصد رنگ را به جسم مورد نظر انتقال می دهد و از آنجا که این نوع پیستوله به علت دقت فراوان آن شناخته شده است انتخابی عالی برای پروژه هایی است که دارای جزئیات بوده و نیازی به رنگ آمیزی دقیقی ندارند.

پیستوله رنگ پاش بدون هوا

این نوع رنگ پاش ها از موتور الکتریکی، موتور های بنزینی یا موتور های هیدرولیکی برای تولید انرژی استفاده می کند. قدرت آن ها بسیار عالی است و پوشش ضخیمی دارند. این رنگ پاش ها همچنین برای نفوذ به شکاف های غیر دسترس مناسب هستند.

ژنراتور (موتور برق)

ژنراتور یا موتور برق مجموعه ای از قطعات به هم پیوسته که به صورت یک سیستم انرژی مکانیکی موتور را به انرژی الکتریکی و برقی تبدیل میکند، عمدتا ژنراتور ها از بخش های اصلی موتور تشکیل شده اند. ژنراتور ها دارای دسته بندی های متفاوتی هستند که مهمترین معیار جهت جداسازی آنها میزان قدرت خروجی است که با واحد قدرت “وات” اندازه گیری می شود. موتور های برق کار تامین انرژی الکتریکی برای مکان های کوچک را انجام می دهد .

با استفاده از راهنمای خرید ابزار بادی موتور های برق بنزینی از متداول ترین نوع موتور برق ها هستند که بیشترین مصرف را دارند ، این نوع موتور برق ها دارای مدت زمان کارکرد طولانی تری هستند ، سوخت این از موتور برق ها طبق نامشان بنزین می باشد، به این دلیل باید نسبت به باز بودن محیط استفاده ی آنها دقت لازم را داشت .

مشاهده ژنراتورهای موجود در ابزار تحسین

قسمت های اصلی موتور برق

  1. خنک کننده : قطعات مختلف موتور برق در حین کار دچار افزایش دما می شوند به همین دلیل یک سیستم خنک کننده برای آن ها قرار داده شده است.
  2. روغن رسانی : از آنجا که موتور برق ها دارای سیستم مکانیکی هستند می بایست از روغن کاری  به جهت بالا بردن طول عمر این قطعات استفاده نمود.
  3. تولید کننده برق : در این قسمت تولید برق متوالی که مشخصات برق شهر را دارد تولید می شود.
  4. تنظیم کننده ولتاژ : به دلیل موتوری بودن این سیستم امکان نوسانات زیادی در آن وجود دارد که می بایست تثبیت شده و گاها به برق  DC تبدیل شوند.
  5. موتور دستگاه : این موتور کار تامین انرژی مکانیکی و ایجاد گشتاور را به عهده دارد.

آچار بکس

آچار بکس آچاری است که به کمک یک حرکت چرخشی نهایت قدرت را برای باز کردن یا بستن پیچ و مهره در اختیار شما قرار می دهد. منبع انرژی آن می تواند باطری یا برق باشد.

آچار بکس بادی

تعداد زیادی از تعمیرکاران حرفه ای و وارد از آچار بکس بادی در تعمیرگاه خود در هنگام تعمیر خودرو ها استفاده می کنند. کمپرسور باد به وسیله یک شلنگ به آچار بکس بادی وصل می شود و به عنوان منبع انرژی کار می کند. این کمپرسور به آچار بکس بادی کمک می کند که این نکته خیلی مهمی است در انجام کار های سنگین! بکس بادی نسبتا وزن سبکی دارد و نقطه ضعف آن می تواند این باشد که شما برای کار به یک کمپرسور باد نیاز دارید.

میخ کوب و منگنه کوب

میخ کوب و منگنه کوب با توجه به راهنمای خرید ابزار بادی یکی از پرکاربرد ترین ابزار ها در نجاری، کابینت، مبل سازی و ... محسوب می شود. مزیت آن نسبت به مدل های برقی و شارژی این است که ابزار های بادی ساختاری ساده تری دارند و فقط محدودیت جابه جایی دارند. ابزار های بادی بسیار متنوع هستند و کم هزینه تر نسبت به ابزار های برقی هستند، در ادامه شما را با میخکوب های مورد استفاده در صنعت آشنا خواهیم کرد.

میخ کوب های مورد استفاده در صنعت

  • میخ کوب اسکا
  • میخ کوب کپسولی
  • منگنه کوب نوک بلند
  • میخ کوب نواری
  • میخ کوب بادی (دوکاره است)
  • میخ کوب پشت قاب زن و ....

چمن زن و علف زن

برای کوتاه کردن چمن مزارع و فضای سبز از دستگاه چمن زن استفاده می گردد. دستگاه چمن زن در انواع چمن زن برقی، چمن زن بنزینی و دیگر مدل ها موجود می باشد.
چمن زن برقی یا چمن زن بنزینی دارای یک موتور برقی یا بنزینی، یک تیغه در اندازه ای مشخص برای برش و قطع چمن یا علف، شاسی چمن زن و کیسه ی ذخیره در احجام 30 تا 60 لیتر می باشد.

چمن زن برقی

چمن زن برقی دارای یک موتور برقی با قدرتی معادل 1000 تا 1900 وات می باشد و توسط یک کابل و با وصل به سیستم برق شهری عمل می نماید. چمن زن برقی آلکو، چمن زن برقی هوندا، چمن زن برقی بوش و انواع برندها معرفی می گردد.

چمن زن بنزینی و موتوری

چمن زن بنزینی دارای یک موتور بنزینی با قدرتی معادل 3 تا 8  می باشد و با ریختن بنزین در باک چمن زن موتور را می توان روشن کرد. چمن زن بنزینی گلف، چمن زن بنزینی آلکو، چمن زن بنزینی هوندا، چمن زن بنزینی چینی و انواع برندها موجود می باشد.

سخن آخر

در این مقاله کوتاه سعی کردیم خیلی مختصر به معرفی انواع ابزار بادی بپردازیم. البته هر کدام از ابزار های بادی نام برده شده جزئیات بیشتری دارند که سعی میکنیم در مقالات آینده به نقد و بررسی آن ها بپردازیم. راستی! منتظر انتقادات و نظرات سازندتون زیر همین مقاله هستیم، اگرم سوالی دارید حتما حتما اونو کامنت کنید.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست