برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اره افقی بر و کاربردهای آن

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

اره افقی بر و کابردهای آن

اره افقی بر چیست؟

همانطور که می دانید از ابزارها برای سرعت بخشیدن به روند کار و بهبود در عملکرد استفاده می شود. اگر دنبال یک ابزاری هستید که با استفاده از آن بتوانید متریال های مختلف را با سرعت بالا برش دهید، اره افقی بر بهترین گزینه است. اره افقی از جمله ابزارهای کارآمد در صنعت می باشد که قابلیت برش مواد مختلف را براش شما فراهم می کند. این اره بسیار سبک و قابل حمل است که در کارگاه های کوچک و بزرگ نجاری مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل چند منظوره بودن در میان صنعتگران با نام اره همه کاره یا اره سوسماری نیز شناخته می شود.

اره افقی بر به شما کمک می کند که برش های سخت و دشوار را به راحتی انجام دهید. تیغه به صورت افقی بر روی این اره نصب شده و عملیات برش را به صورت افق انجام می دهد.

در این مقاله سعی می کنیم اطلاعات بیشتری از اره های افقی بر و کاربرهای آن در اختیار شما قرار دهیم.

کاربرد اره افقی بر:

طراحی و ساخت اره های افقی به گونه ای هست که بتواند برش مواد مختلف مانند چوب، فلز، پلاستیک و... را به صورت صاف و منحنی فراهم کند. برای کار با اره افقی بر باید متناسب با موادی که می خواهید برش دهید تیغه مناسب نصب شود. این اره به دلیل وزن کمی که دارد در شرایط سخت هم به راحتی قابل استفاده است. به طور مثال شما می توانید این اره را در زوایای مختلف و یا در بالای سرتان بگیرید و سطح مورد نظر خود را برش دهید.

نکته ای که در مورد اره افقی بر وجود دارد و از مزیت های آن به شمار می رود این است که توانایی برش منحنی شکل را دارد. شاید برای شما هم مهم باشد که این عمل چگونه انجام می شود؟ تیغه هایی که بر روی اره افقی بر نصب می شوند بسیار کم عرض هستند. عرض کم تیغه و همچنین با توجه به ساختاری که این مدل از اره ها دارند امکان برش منحنی را فراهم می کنند. بدنه اره های افقی بر به گونه ای طراحی شده است که به شما اجازه می دهد در فضاهای تنگ و باریک به راحتی بتوانید با آن کار کنید.

تفاوت تیغه های اره افقی بر:

با توجه به تیغه ای که بر روی اره افقی بر نصب می شود می توان چوب، تخته سنگ، پلاستیک، لوله های فلزی، پروفیل، چوب های مرطوب درختان، آجر و بتن را برش داد. حتی می توان برای هرس درختان نیز از این اره استفاده کرد.

انواع تیغه های رایج اره افقی بر:

تیغه های اره افقی بر براساس مدل دندانه آن شناخته می شوند و تراکم دندانه ها نیز با تعداد دندانه ها در هر اینچ (TPI) می باشد. به بیانی دیگر هرچه تعداد دندانه ها بیشتر باشد یعنی دندانه های روی تیغه ریزتر  و فاصله بیشتری دارند. در واقعع با ساییده شدن دندانه های تیغه بر روی سطح مورد نظر عمل برش انجام می شود.

 

  •        تیغه های اره افقی با TPI پایین: دندانه ها در این نوع تیغه بزرگ بوده و فاصله آن ها از هم بیشتر است. اگر از این نوع تیغه استفاده کنید سرعت برش بالا رفته و برش های خشن تری ایجاد می شود. کاربرد این تیغه ها در برش چوب و دیوارهای خشک می باشد.

 

  •        تیغه های اره افقی با TPI  بالا: این مدل برخلاف مدل قبلی دارای دندانه های ریزتر است که با فاصله کمتری کنار یک دیگر قرار گرفته اند. از این نوع تیغه برای برش چوب نرم با سرعت کم استفاده می شود.

 

 

 

انواع اره افقی بر:

اره افقی بر مانند اکثر ابزارهای موجود در بازار در دو مدل برقی و شارژی تولید می شوند. اره افقی بر برقی همانطور که از اسمش پیداست نیروی مورد نیاز خود را ازطریق برق به طور مستقیم تامین می کند و برای روشن شدن نیاز به پریز برق دارد. ولی در مقابل  مدل های شارژی هستند که انرژی خود را از طریق باتری لیتیوم تامین می کنند که زمان شارژدهی بالایی دارند. در اره افقی بر شارژی به دلیل اینکه امکان قطع شدن کابل در حین کار وجود ندارد کاربر در زوایای مختلف می تواند اره را در دست بگیرد و با آن کار کند. همچنین مدل های شارژی قدرت تعامل بیشتری با کاربر دارند و به راحتی می توان برش های افقی و عمودی انجام داد.

اره های همه کاره شارژی به دلیل وجود باتری نسبت به اره های برقی سنگین تر هستند. به همین دلیل در مواقعی که سطح مورد نظر برای برش در بالای سر شما قرار دهد در مدت طولانی نمی توانید اره را در بالای سر خود نگه دارید.

خرید انواع اره افقی بر

قبل از کار با اره افقی بر رعایت چه نکاتی ضروری می باشد؟

  •        اگر قصد تعویض تیغه را دارید، ابتدا اتصال دستگاه از پریز برق را قطع نمایید.
  •        برای تعویض تیغه در حین کار، به دلیل داغ بودن تیغه از یک دستکش استفاده کنید
  •        در صورت خم شدن تیغه در حین کار، دستگاه را خاموش کرده سپس تیغه را به آرامی جدا کرده و با استفاده از یک چکش به آرامی تیغه را به حالت خود بازگردانید.
  •        بعد از کار با اره افقی بر، گرد وغبار ایجاد شده  بر روی تیغه و دستگاه را تمیز کنید. این کار موجب بالا رفتن طول عمر دستگاه می شود.
  •        اگر قرار است از این اره در ارتفاع استفاده کنید حتما نکات ایمنی را رعایت کنید. به دلیل لرزشی که در حین کار با اره ایجاد می شود از یک تکیه گاه استفاده کتید تا از پرت شدن و سقوط جلوگیری شود.
  •        در حین کار از ماسک استفاده کنید.

خرید انواع دستکش ایمنی

قیمت و برندهای اره افقی بر موجود در بازار:

خرید اره افقی بر با قیمت و کیفیت مناسب همواره برای نجاران و افرادی که با چوب سروکار دارند بسیار مهم است. همیشه قبل از خرید ابزار به نیازهای خود فکر کنید که قصد انجام چه کای را دارید تا با اطلاعات بهتری اقدام به خرید ابزار مورد نیاز خود کنید. تاکنون شرکت های مختلفی دست به تولید اره های افقی بر زده اند که از لحاظ کیفیت و قیمت باهم متفاوت هستند. اگر بخواهیم چند نمونه از برندهای مطرح و موجود در بازار را نام ببریم می توانیم به اره افقی بر آاگ، متابو، ماکیتا، بوش و دیوالت اشاره کنیم که در ساخت آن ها از بهترین متریال و مواد اولیه استفاده شده است که این موضوع باعث شده که نسبت به برندهای ضعیف تر، قیمت بالایی در بازار داشته باشند. در مقابل برندهایی هم هستند که برای مصارف خانگی کاربرد دارند و با قیمت مناسب تری به بازار عرضه می شوند. رونیکس و محک از جمله این برندها هستند.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست