برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

کاربرد و ویژگی های اتو لوله سبز

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

کاربرد و ویژگی های اتو لوله سبز

 

 

لوله سبز چیست؟ چرا باید از لوله های سبز استفاده کنیم؟

لوله های سبز یک نوع از لوله های تاسیساتی هستند که در برابر رطوبت بسیار مقاوم بوده و انعطاف پذیری و کاربرد بالایی دارند. ضد رسوب بودن و اکسید نشدن را می توان از خصوصیات مهم لوله های سبز به شمار آورد. امروزه لوله های سبز جایگزین لوله های فلزی قدیمی شده اند. از معایب لوله های فلزی می توان به پوسیدگی آن ها در برابر رطوبت اشاره کرد. نصب و اتصال این مدل از لوله ها با دستگاهی به نام اتو لوله سبز انجام می شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با روش های لوله کشی با اتو لوله سبز آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی اتو لوله سبز

همانطور که می دانید لوله کشی از قسمت های مهم در هر ساختمان است که همواره باید با دقت انجام شود. اتو لوله سبز دستگاهی بسیار کاربردی بوده که برای اتصال لوله های سبز مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با نام دیگر دستگاه جوش لوله نیز شناخته می شود. کار با اتو لوله در لوله کشی موجب می شود عملیات لوله کشی با سرعت و دقت بالایی انجام شود. به همراه اتوهای لوله سبز لوازم و متعلقاتی ارائه می گردد تا کاربرد بیشتری داشته باشد و در حین کار به آن ها نیاز است. لوله کشی با این ابزار برقی بسیار آسان بوده و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

یکی از نکات مهم در اتو لوله، قابلیت کنترل دمای آن می باشد تا دما براساس نوع ضخامت و قطر لوله ها تنظیم شود. دستگاه های اتو لوله از دو المنت برقی، یک عدد راکت و تعدادی لقمه نری و مادگی تشکیل می شوند. گرما توسط این دو المنت برقی ایجاد شده، سپس این گرما از طریق راکت فلزی به لقمه ها منتقل می شود.

بررسی و خرید انواع اتو لوله سبز

لوله هایی که با اتو لوله به هم جوش می خورند کمتر دچار نشتی و خرابی می شوند. از این روش برای جوشکاری لوله ها به همدیگر و لوله ها به اتصالات استفاده می شود. جالب است بدانید جنس لوله ها از پلیمر ترموپلاستیک است و از هیچ گونه چسب در این فرآیند استفاده نمی شود. لوله سبز و پروپیلن نوع جدیدی از لوله ها هستند که در برابر حرارت و شکنندگی مقاومت و قدرت تحمل بالایی دارند. نحوه کار دستگاه برای لوله های سبز و پروپیلن باهم متفاوت است که در ادامه به توضیح مختصری درباره آن ها خواهیم پرداخت.

کاربرد اتو لوله برای لوله های سبز:

شاید برای شما هم جالب باشد که نحوه کار این دستگاه چگونه است؟ برای کار با اتو لوله ابتدا دستگاه را روشن کنید تا گرم شود. سپس لوله و رابطی را که قرار است به عنوان اتصال لوله استفاده شود را در قسمت معین قرار دهید. پس از چند دقیقه که لوله و رابط حرارت دیده و گرم شدند، به هم متصل می شوند. اتصال لوله ها در این روش به قدری محکم است که پس از اتصال به هیچ طریقی قابل جدا شدن از هم نیستند.

 

 

کاربرد اتو لوله برای لوله های پروپیلن:

نحوه اتصال لوله های پروپیلن کاملا با لوله های سبز فرق دارد. در این مدل لوله ها باید به صورت لب به لب به هم متصل شوند. ابتدا به وسیله اتو، از دوسر لوله یک لایه برداشته، سپس دو سر لوله را بر هم منطبق کنید به طوری که فضایی بین آن ها ایجاد نشود. وقتی لوله ها بر روی هم منطبق شدند با استفاده از اتو این دو قسمت را گرم کرده و لوله ها را به هم بچسبانید.

 

 

لقمه در اتولوله سبز

لقمه ها اجزای کوچکی هستند که بر روی راکت قرار می گیرند و حرارت و گرما را به لوله های پلاستیکی منتقل می کنند. همانطور که گفته شد لقمه ها به صورت نری و مادگی وجود دارند. لقمه ماده برای ورود لوله و لقمه نر برای ایجاد حرارت و گرم کردن لوله استفاده می شود. برای نصب لقمه ها باید از آچار آلن استفاده کنید. در هنگام خرید یک اتو لوله به لقمه های آن توجه کنید که لقمه با سایز مورد نیاز شما داشته باشد.

 

یک اتو لوله سبز خوب چه مشخصاتی دارد؟

  • به همراه اتو لوله باید متعلقاتی وجود داشته باشد از قبیل آچار آلن، قیچی لوله سبز، تراز، لقمه اتوکشی و دستکش
  • اتو لوله باید دارای کابل برق بلند برای دسترسی راحت تر باشد
  • قدرت و توان مناسب داشته باشد
  • توانایی کنترل دما را داشته باشد
  • برای صرفه جویی در وقت و بالا رفتن سرعت در اتصال، اتو لوله باید سرعت گردش بالایی داشته باشد
  • توانایی استفاده برای انواع لوله را داشته باشد
  • مجهز به سیستم حرارتی به روز باشد

 

 

 

نکات مهم در استفاده از اتو لوله سبز

  • در هنگام کار با اتو لوله از دستکش استفاده نمایید.
  • بعد از اتمام کار، لقمه ها را تمیز کنید تا خاک و باقی مانده پلاستیک لوله ها روی آن نماند.
  • جهت انجام کار تمیز، از اتو لوله های باکیفیت استفاده کنید.
  • قبل از کار با اتو لوله و یا هر دستگاه دیگری، آموزش های لازم را ببینید تا کاری با کیفیت انجام دهید.

 خرید انواع دستکش ایمنی

 چه مدل اتو لوله ای بخریم؟

مهم ترین مشخصه برای هر اتو لوله سبز قدرت و توان آن است. دستگاه های اتو لوله سبز با برندهای مختلفی در بازار موجود است. برای خرید یک اتو لوله ابتدا باید به میزان کار خود دقت کنید. کاری که یک لوله کش ماهر و متخصص با با اتو لوله انجام می دهد در مقایسه با فردی که برای مصارف شخصی و خانگی خود از اتو لوله استفاده می کند بسیار متفاوت است. در صورتی که می خواهید به دفعات با این دستگاه کار کنید باید از مدل های پیشرفته تر استفاده کنید که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و هزینه بیشتری را هم باید بپردازید. اما اگر برای مصارف خانگی اتو لوله سبز می خرید و یا علاقه مند به کار لوله کشی هستید بهتر است دستگاه های ساده تر با قیمت پایین تر تهیه کنید که برای شما به صرفه باشد.

از بهترین مارک های اتو لوله می توان به رونیکس، توسن، آروا، نووا، اکتیو تولز و حدید برش اشاره کرد.

 بررسی و خرید انواع اتو لوله سبز

فروشگاه ابزار تحسین با تخصص و تجربه در زمینه ابزارآلات، انواع ابزار مورد نیاز شما را فراهم کرده است تا خریدی مطمئن را برای مشتریان خود ارائه دهد.

محصولات مرتبط
(بدون مالیات)
مجهز به دو المنت جهت گرمایش سریع تر مجهز به سیستم حرارتی پیشرفته با به کار گیری دو المنت قوی مجزا و توان الکتریکی بالا استفاده از راکت حرارتی با سایز بسیار بزرگتر از نمونه های مشابه جهت بالا بردن اثربخشی عملکرد...
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست