برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

هر آنچه که درباره اره گردبر باید بدانید

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

هر آنچه که درباره اره گردبر باید بدانید


اره گردبر چیست؟

چه میزان با این ابزار نجاری کاربردی آشنایی دارید؟

همواره برش چوب با دقت و ظرافت بالا در میان نجاران و صنعتگران از ارزش بالایی برخوردار بوده و کار با چوب یکی از زیباترین هنرها از ابتدای زندگی بشر تا به الان بوده است. انسان های اولیه برای ساخت وسایل زندگی توجه خاصی به چوب داشته اند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، صنعتگران و نجاران با استفاده از ابزارآلات برقی پیشرفته اقدام به ساخت سازه های چوبی نظیر مبلمان، دکوراسیون داخلی، درب و پنجره های چوبی ساخت آلاچیق، کابینت سازی، نصب دیوارکوب و پارکت می‌نمایند. نمونه ای از این ابزارآلات نجاری برقی می‌توان به اره گردبر یا اره دیسکی اشاره کرد. اره گردبر از جمله ابزارهای پرکاربرد در در صنعت نجاری است که به دلیل چند منظوره بودن و قابلیت حمل و جا‌به جایی  در اکثر کارگاه های نجاری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما به هر نحوی به هنر نجاری علاقمند هستید، اگر صاحب یک کارگاه کوچک نجاری هستید و یا به صورت حرفه ای کار می‌کنید حتما به یک اره گردبر نیاز خواهید داشت. اره گردبر یا اره دیسکی امکان انواع برش طولی، عرضی و مایل را دارد و با استفاده از آن قادر به تعیین عمق و تنظیم زاویه برش خواهید بود.


شاید با شنیدن اسم این ابزار نجاری این تصور در ذهن شما به وجود آید که برای برش انواع چوب، ام دی اف و تخته سه لایه می توانید از اره گردبر استفاده کنید. اما کاربرد این دستگاه گسترده تر بوده و برای برش فلزات و پلاستیک نیز به کار می رود. برای این کار فقط کافی است تیغه مناسب را نصب کرده و سپس کار مورد نظر خود را انجام دهید. قابلیت تعویض تیغه در اره های گردبر از خصوصیات مهم این ابزار است که باعث شده به عنوان یک ابزار چندکاره در میان نجاران و علاقمندان به کار با چوب شناخته شود.

اره های گردبر نجاری بر خلاف ابعاد و حجم کوچکی که دارند برای برش های با حجم زیاد و قطور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابعاد کوچک کمک می‌کند که در حین کار نیازی به جا‌به جایی قطعه کار نباشد و فقط با جابه جایی اره گردبر، عمل برش به راحتی انجام شود.

خرید انواع اره دیسکی

انواع اره گردبر را بشناسیم:

اره های گردبر در مدل های مختلف برقی، شارژی، پنوماتیک و بنزینی به بازار ارائه می‌گردند که بسته به شرایط، مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع رایج و پر مصرف در بین کاربران مدل برقی بوده که انرژی مورد نیاز خود را از طریق نیروی برق تامین می کند.

در مدل های شارژی نیروی مورد نظر دستگاه از طریق باتری لیتیومی تعبیه شده در آن تامین می‌شود. موارد مصرف این نوع اره های گردبر در مکان هایی است که امکان دسترسی به برق وجود ندارد. امروزه ابزارآلات شارژی به دلیل اینکه به راحتی قابل استفاده در هر مکانی هستند کاربران زیادی را به سمت خود جذب نموده اند. در چندسال اره های دیسکی شارژی جایگزین اره های برقی می‌شوند.


نوع دیگری از این نوع اره های نجاری، مدل بنزنی می‌باشد. اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به پریز برق برای اتصال مستقیم و یا شارژ کردن باتری وجود نداشته باشد، اره های بنزینی بهترین گزینه هستند که بیشتر در جنگل ها و مزارع چوب بری کاربرد دارند.

آخرین مدل از اره های گردبر، نوع پنوماتیک یا بادی است که برای روشن شدن نیاز به نیروی باد دارد. این نیروی باد از طریق یک دستگاه تولید کننده جریان هوا مانند کمپرسور تامین می‌شود.

انواع تیغه های قابل نصب بر روی اره گردبر:

جنس تیغه از عوامل مهم در هنگام کار با اره های گردبر است که در کارایی آن تاثیر گذار خواهد بود. تمیز کردن تیغه، سالم و کند نبودن آن تاثیر مستقیم در بالا رفتن کارایی و عملکرد اره گردبر دارد. تیغه های اره گردبر در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که عبارتند از: از تیغه های فولادی یا استیل، کاربیدی، بتنی و سرامیکی

تیغه های کاربیدی امکان تیز شدن به دفعات را داشته و طول عمر بالایی دارد. در مقابل تیغه های استیل قابلیت تیز شدن ندارند و در مقایسه با تیغه های کاربیدی ارزان تر هستند. تیغه های بتنی همان گونه که از اسمش پیداست برای کاهای سایشی و مصالح ساختمانی و بتنی کاربرد دارد. تیغه های سرامیکی هم برای برش انواع کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرند.

بررسی و قیمت تیغ اره دیسکی 

نحوه کار با اره های گردبر:

با نگاه به یک اره گردبر به راحتی به قسمت های اصلی آن که شامل موتور، صفحه، بدنه، دسته و محافظ است پی می برید. بر روی اره های گردبر دو دسته چوبی یا فلزی تعبیه شده است تا کنترل بهتری برروی دستگاه داشته باشید  و اره گردبر از مسیر مستقیم خود منحرف نشود. یکی دیگر از قسمت های مهم محافظ آن است که این محافظ از دو قسمت بالایی و پایینی تشکیل شده است. قسمت بالایی که ثابت است و قسمت پایینی در هنگام  تماس با صفحه از جای خود حرکت کرده و مجددا با اتمام برش به محل اولیه خود باز می گردد.

 

چه کار کنیم اره گردبر طول عمر بیشتری داشته باشد؟

برای اینکه سال های بیشتری بتوانیم با اره گردبر کار کنیم رعایت یک سری نکات ضروری می‌باشد.

  •  در ابتدا قبل از اتصال به پریز، از خاموش بودن دستگاه مطمئن شوید.
  •  مرتب تیغه را تمیز کنید. زیرا کثیف بودن تیغه به مرور زمان موجب کاهش سرعت و داغ شدن تیغه می‌شود.
  •  در هنگام تعویض تیغه، دستگاه به برق متصل نباشد.
  •  برای جلوگیری از آسیب و صدمات احتمالی حتما از ماسک، دستکش ایمنی و عینک استفاده کنید.
  •  اره گردبر خود را با استفاده از گیره به میز کار متصل کنید تا در حین کار تکان نخورد.

نکته دیگری که در هنگام کار با اره گردبر وجود دارد و در این مورد سهل انگاری زیادی از طرف کاربرای می‌شود وجود پیچ یا میخ بر روی قطعه کار است. در صورت برخورد تیغه با پیچ و میخ امکان آسیب رسیدن با تیغه و کاربر وجود دارد.

شما می توانید با مقایسه و بررسی مدل های مختلف اره گردبر در فروشگاه ابزار تحسین، اره مورد نیاز و مناسب با کار خود را تهیه نمایید.

محصولات مرتبط
(بدون مالیات)
موتور 2000 واتی بادوام چرخش 4200 دوربردقیقه دسته‌ی جانبی ارگونومیک  سیستم قفل تیغه برای تعویض سریع وآسان تیغه وافزایش ایمنی دارای سپر محافظ برای کنترل و هدایت براده‌های چوب و گرد وغبار قابلیت تنظیم زاویه‌ برش قابلیت...
(بدون مالیات)
مجهز به موتور قدرتمند با توان 1350 وات  طراحی ارگونومیک و وزن کم وکارایی بالا مناسب برای برش‌های سریع و دقیق دارای سیستم قفل کن شفت به منظور سهولت و سرعت در تعویض صفحه برش طراحی دقیق و مطابق با استانداردهای ایمنی...
(بدون مالیات)
مجهز به موتور پرقدرت 1500 واتی مجهز به سیستم جمع آوری گرد و غبار با کیسه گرد وغبار دارای حداقل لرزش و دسته ای با روکش لاستیکی نرم برای حداکثر راحتی کاربر دارای دسته جانبی برای ایجاد بیشترین میزان تسلط و کنترل بر قطعه...
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست