برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

لامپ چند وات بگیرم؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

حتما میدانید که برای خرید لامپ باید به وات آن هم توجه کرد.اما شاید برای خیلی ها این سوال مطرح باشد که لامپ چند واتی مناسب است.

جنبه های مختلفی برای تصمیمگیری در مورد انتخاب لامپ مناسب برای هر محیط وجود دارد.

زمانی که شما میخواهید از لامپ LED برای روشنایی محیط خود استفاده کنید عواملی که در تعیین وات آن موثرند عبارتند از:

  • رنگ دیوارها
  • میزان روشنایی مورد نظر شما
  • بزرگی فضای اتاق

این سه مورد در انتخاب وات لامپ LED موثرند. حتی کاربرد لامپ های LED هم در انتخاب آن تاثیرگذار است. این مهم است که شما از لامپ برای روشنایی چه محیطی و با چه کاربردی استفاده کنید.

به طور مثال لامپ LED مناسب برای روشنایی خانه دارای مشخصاتی متفاوت با لامپ LED به کار رفته در مغازه ها و فروشگاهها است. اصولا در فروشگاهها به دلیل اینکه لازم است محصولات کاملا به چشم بیایند نیاز به نور بیشتری دارند.

برای تامین این نور بیشتر بهتر است از لامپ با توان بیشتر استفاده کرد. پس توجه به توان لامپ در هنگام خرید آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

لامپ های موجود در فروشگاه ابزار تحسین

نور مناسب برای فضای خانه

نکته ای که در اینجا مطرح میشود این است که خانه خود به چند بخش تقسیم میشود و اینکه چه نوری مناسب کدام بخش است جای بحث دارد. خانه از آشپزخانه، هال و پذرایی، اتاق خواب و سرویس بهداشتی تشکیل شده است.

در ادامه به توضیح در مورد میزان روشنایی هر کدام از آنها میپردازیم.

نور مناسب برای آشپزخانه

نور عمومی در آشپزخانه دارای اولویت است.آشپزخانه باید از نور عمومی برخوردار باشد. نور وظیفه ای هم مربوط به بخشهای پرکاربرد آشپزخانه مانند سینک، اجاق گاز و موارد مشابه میشود. با روشن کردن لامپهای تعبیه شده در این قسمتها نور کافی برای انجام کارها فراهم میشود.

نور مناسب برای هال و پذیرایی

در بخش هال و پذیرایی خانه علاوه بر نور عمومی که باید وجود داشته باشد، نور تاکیدکننده هم لازم است. به خصوص در گوشه ای از پذیرایی وجود چنین نور تاکیدکننده ای جالب خواهد بود. این نور میتواند روی بخش دکوراتیو خانه متمرکز شود.

نور مناسب برای سرویس بهداشتی

 در دستشویی و حمام انتخاب نور مناسب ممکن است کمی سخت به نظر برسد. چون در این موارد نیاز به دقت بالاتری وجود دارد. در قسمت آینه های به کار رفته در سرویس بهداشتی میتوان از نور وظیفه ای استفاده کرد. در حقیقت در این بخشها نور بیشتری لازم است.

 قرار گرفتن لامپ در جای نامناسب در سرویس بهداشتی میتواند ایجاد سایه کند. برای جلوگیری از چنین وضعیتی میتوان در کنار آینه از لامپهای هالوژن یا کم مصرف استفاده کرد. برای بقیه بخشهای سرویس بهداشتی هم نور عمومی کافی است.

نور مناسب برای اتاق خواب

استفاده از نور وظیفه ای در اتاق خواب به صورت معمول بسیار مهم است. در صورت تمایل به نورپردازی حرفه ای در اتاق خواب میتوانید به جای تمرکز نور وظیفه ای روی تخت تمرکز آنها را روی کمد لباسها قرار دهید.

اما همان طور که در ابتدا اشاره شد موضوع این مقاله انتخاب وات مناسب برای لامپهای مورد استفاده است. پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که هر کدام از بخشهای منزل به نور متفاوتی نیاز دارند.

اگر شما قصد دارید از لامپهای LED برای روشنایی منزل خود استفاده کنید میتوانید برای آشپزخانه، نشیمن و سرویس بهداشتی از لامپ 9 الی 12 واتی و برای پذیرایی از لامپ 12 الی 20 واتی استفاده کنید.

البته حتما باید توجه داشته باشید که اینها به صورت تقریبی بیان شده و تبدیل واحد آنها از لومن به ات بوده است.

باز هم تاکید میکنیم که علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آنها پرداختیم، بزرگی فضا، رنگ دیوارها و روشنایی مورد نظر شما همگی در تعیین وات لامپ انتخابی شما تاثیرگذارند.

توجه:

مطلب “لامپ چند وات بگیرم؟” در بخش تحریریه سایت ابزار تحسین تهیه و گرد آوری شده است و هر گونه کپی برداری و یا استفاده کردن از آن، تنها با ذکر نام منبع مجاز می باشد.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست