برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

راهنمای خرید کارواش خانگی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

در این مقاله قصد داریم تا شما را با مشخصات کارواش خانگی مناسب آشنا کنیم. در ابتدا بهتر است توضیحی در مورد کارواشهای خانگی و کاربردهای آن به شما ارائه دهیم.

واتر جت یا همان کارواش خانگی در منازل و گاراژها برای تمییزکاری مورد استفاده قرار میگیرد. موتور این دستگاه با فشار بسیار بالا آب را از طریق نازل به بیرون پرتاب میکند. با پاشیده شدن آب با فشار بالا به سطح مورد نظر، جرم و آلودگی آن از بین رفته و تمییز خواهد شد.

این وسیله در سالهای اخیر به صورت ابزاری پرکاربرد در اکثر صنایع استفاده میشود. کاربری خوبی که این دستگاه دارد و آسان بودن کار با آن باعث شده که این دستگاه علاوه بر کاربرد در بخش صنعتی مصارف خانگی هم داشته باشد.

با ورود این دستگاهها به حوزه مصرف خانگی، انواع مختلفی از آنها روانه بازار شد. کارواشهای خانگی بیشتر در زمینه نظافت سطوح و عملیات شستشو با کمک فشار آب کاربرد دارند. اندازه های این دستگاهها متفاوت بوده و در سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ در بازار وجود دارند.

کارواش خانگی کوچک برای شستشوی ماشین، وسایل چوبی، درب حیاط و شستشوی حیاط از این نوع کارواش خانگی استفاده میشود. حداقل میزان قدرت این کارواشها 100 بار بوده و اندازه کوچک و آسان بودن جابجایی آنها هم از مزیتهای این دسته از کارواشهای خانگی محسوب میشود.

کارواشهای کوچک دارای محلی برای نصب لوازم جانبی مختلف هستند.

کارواشهای متوسط این کارواشها با کمترین میزان قدرت 130 بار در شستشوی نمای ساختمانی، نرده ها و قایق کاربرد دارد.

کارواش بزرگ یا حرفه ای پایینترین قدرت این دستگاه 160 بار بوده و کاربرد آنها در عملیات جرم گیری و رنگ برداری است. البته این کارواشها بیشتر از اینکه دارای کاربردهای خانگی باشند، مصارف صنعتی دارند.

انواع کارواش خانگی

چرا از کارواشهای خانگی استفاده میکنیم؟

استفاده از کارواشهای خانگی دارای مزیتهایی است که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

مزیتهای استفاده از کارواشهای خانگی

استفاده از کارواشهای خانگی باعث میشود که زمان کمتری برای شستشو و تمییزکاری صرف شود. همچنین با وجود چنین دستگاهی به نیروی انسانی زیادی برای عملیات تمییزکاری و شستشو نیاز نیست. علاوه بر موارد گفته شده شستشو و نظافت با وجود کارواشهای خانگی باعث کاهش مصرف آب هم خواهد شد. پرتاب شدن آب با فشار بالا به سطح مورد نظر دلیل کاهش مصرف آب در این موارد است.

با توجه به تمامی موارد گفته شده در مورد کارواشهای خانگی، وقت آن رسیده تا در مورد نحوه صحیح خرید این دستگاه نکاتی را بیان کنیم.

راهنمای خرید کارواشهای خانگی

در هنگام خرید کارواشهای خانگی باید به برخی از نکات توجه داشته باشید. شما با در نظر گرفتن این موارد میتوانید انتخاب مناسبی در این زمینه داشته باشید.

1- این مهم است که شما برای چه منظوری کارواش خانگی را تهیه میکنید. در صورتی که شستشوی سطوح چرب با این کارواشها مدنظر شماست، علاوه بر اینکه باید کارواشهای آب گرم را خریداری کنید، حتما در نظر داشته باشید که دستگاه محفظه ای برای افزودن شوینده به آب داشته باشد. اما در صورتی که شما برای مصارف خانگی به دنبال خرید کارواش هستید، همان کارواش آب سرد برای شستشوی خودرو و سایر سطوح کفایت میکند. چون این دستگاهها به دلیل بالا بودن فشار آب، قادر هستند تمام آلودگیها و جرمها را برطرف کنند.

2-هدف شما از تهیه کارواش خانگی باید پیش از خرید آن کاملا مشخص باشد. همان طور که میدانید قدرت فشار آب یا بار کارواشهای مختلف متفاوت است. تفاوت در قدرت فشار کارواشها باعث تفاوت در قیمت آنها هم میشود.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که شما باید از کارواشی با قدرتی متناسب با کاری که میخواهید انجام دهید استفاده کنید. به طور مثال اگر قصد خرید کارواش خانگی برای شستشوی ماشین را دارید، باید از دستگاهی با قدرت متناسب برای این کار استفاده کنید در غیر اینصورت ممکن است بدنه خودرو آسیب ببیند.

همان طور که گفتیم کارواشها به سه دسته معمولی حرفه ای و صنعتی بر اساس قدرت فشار آب تقسیم میشوند. کارواشهای معمولی و حرفه ای جنبه مصارف خانگی دارند. اصولا کارواشهای خانگی معمولی مساحتی بین یک تا چهار متر مربع را در 10 دقیقه شستشو داده و قدرت فشار آب آنها اصولا بین 100 تا 130 بار است.

کارواشهای خانگی حرفه ای قدرتی بین 140 تا 160 بار داشته و قابلیت شستشوی 4 تا 8 متر مربع را در 10 دقیقه دارند.

کارواشهای صنعتی فشاری هم قابلیت شستشوی 8 تا 17 متر مربع را در 10 دقیقه داشته و قدرت آنها بین 180 تا 260 بار است.

3- شما باید هنگام خرید کارواش خانگی به سایز و وزن آن توجه کنید. این مهم است که وزن دستگاه به گونه ای باشد که شما بتوانید به آسانی از آن استفاده کنید و وزن زیاد کارواش برای شما محدودیت ایجاد نکند.

4- اینکه موتور کارواش خانگی از چه نوعی میباشد مورد دیگریست که حتما در حین خرید باید به آن توجه کرد. همان طور که میدانید دو نوع موتور دینامی و ذغالی برای کارواشهای خانگی وجود دارند. البته فقط نوع موتور نیست که باید به آن توجه کرد. توان موتور کارواشهای خانگی هم یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب آنها محسوب میشود. در حقیقت توان موتور تعیین کننده قدرت فشار آب کارواش است. پس حتما در هنگام خرید به این موضوع توجه کافی داشته باشید. توان مناسب برای موتور کارواشهای خانگی حدود 1100 وات است.

5- بهتر است در هنگام خرید کارواش خانگی دستگاهی را انتخاب کنید که مجهز به سیستم اتو استاپ باشد. تجهیز دستگاه به این سیستم سبب کاهش استهلاک آن میشود. به این ترتیب عمر مفید دستگاه بالا خواهد رفت که باعث صرفه جویی در مصرف آب و انرژی هم خواهد شد.

6- حجم خروجی و فشار آب دستگاه هم از نکات مهمی است که باید در هنگام خرید کارواش خانگی حتما به آن توجه کرد. واحد اندازه گیری آبی که در یک دقیقه توسط این دستگاه استفاده میشود دبی است که همان حجم خروجی آب کارواش خانگی است.

هر چه حجم خروجی آب مقدار بالاتری داشته باشد شستشوی سطوح در زمان کمتری انجام خواهد شد. در حقیقت هر چه حجم خروجی آب بالاتر باشد سرعت شستشوی دستگاه هم بالاتر خواهد رفت.

زمانی که حجم خروجی آب کارواش خانگی کمتر باشد به زمان بیشتری برای شستشوی سطح نیاز است. پس بالا بودن حجم خروجی آب باعث صرفه جویی در مصرف آن میشود.

کم کردن قطر شیلنگ خروجی باعث بیشتر شدن فشار آب خروجی یا بار دستگاه میشود. البته در چنین وضعیتی حجم خروجی کاهش پیدا میکند. پس حجم خروجی آب و قدرت فشار آب حتما باید با هم در تعادل و تناسب باشند. تا هم از نظر زمان و هم از نظر مصرف آب و کیفیت شستشو وضعیت بهینه ای به وجود بیاید.

7- توجه به تجهیزات و لوازم جانبی کارواش خانگی در هنگام خرید هم از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد. شما باید در نظر داشته باشید که وجود تجهیزات و لوازم جانبی کافی در کنار دستگاه باعث بهتر شدن کیفیت عملیات شستشو خواهد شد.

8- طول سیم کارواش خانگی هم از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. در صورتی که طول سیم کارواش خانگی کوتاه باشد ممکن است در هنگام کار با آن دچار مشکل شوید.

9- اگر شما قصد دارید برای شستشوی نمای ساختمان یا سطوح دور از دسترس از کارواش خانگی استفاده کنید حتما دستگاهی را انتخاب نمایید که دارای نازل دسته بلند بوده یا قابلیت تعویض نازل در آن تعبیه شده باشد.

شما با رعایت تمامی موارد عنوان شده در هنگام خرید قادر خواهید بود که انتخاب مناسبی در این زمینه داشته باشید و از محصول خریداری شده بتوانید به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

توجه:

مطلب “راهنمای خرید کارواش خانگی” در بخش تحریریه سایت ابزار تحسین تهیه و گرد آوری شده است و هر گونه کپی برداری و یا استفاده کردن از آن، تنها با ذکر نام منبع مجاز می باشد.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست