برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

شرکت ایران پتک تولید کننده ابزارآلات

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

ابزارهای دستی از جمله ابزارهایی هستند که روز به روز درحال پیشرفت بوده و با کیفیت و کارایی های متنوع تولید و روانه بازار میشود.همین تنوع نیز موجب شده تا کاربران گوناگون بتوانند با توجه به نیاز خود دست به انتخاب بزنند. ضمن اینکه این ابزار از آنجایی که با کیفیت و کارایی بهتری تولید میشوند بسیاری از کاربرانی که آن قدرها هم تخصص کافی ندارند ، نیز میتوانند به خوبی از چنین ابزار نیز استفاده کنند.از طرف دیگر افراد فنی و حرفه ایی نیز با کمک همین ابزار میتوانند فعالیت های خود را با کیفیت بهتر و صرف زمان کمتر انجام دهند. 

درحال حاضر تولید کنندگان متخصص در زمینه ابزارهای دستی درحال طراحی و تولید محصولاتی هستند که کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کنند. کارایی بهتر ، کیفیت بیشترو ایمنی بالاتر از جمله مهمترین فاکتورهایی است که تولید کنندگان ابزارآلات دستی تلاش میکنند به آن توجه کرده و رضایت مصرف کننده بیشتری را به دست آورند.

تولید کنندگان داخلی در این میان توانسته اند محصولاتی را روانه بازار کنند که رضایت کاربران را با خود همراه سازند و کمتر به سمت تولیدات خارجی گرایش پیدا کنند.برای همین در این بازار رقابت جای امیدواری است که تولیدات داخلی نیز قابلیت عرضه محصولات و رقابت را داشته و میتوانند تولیدات قابل قبولی را ارائه نمایند.

ابزارآلات ایران پتک

یکی از تولید کنندگان با کیفیت داخلی که در این خصوص توانسته از سالهای دور نامی در میان نام های برتر داخلی و خارجی به دست آورد " ایران پتک " بوده که هم اکنون موفق به دریافت استاندارد و گواهینامه های مختلفی شده است . شرکت ایران پتک اکثر تمرکز خود را روی تولید ابزار آلات دستی صرف نموده و یکی از بارزترین ویژگی محصولات تولید شده این برند کیفیت بالای آنهاست.

تاریخچه شرکت ابزارآلات ایران پتک

گروه کارخانه جات صنعتی ایران پتک ، با هدف بی نیازی از واردات ابزارهای خارجی در سال 1362 تاسیس و پایه گذاری شد،اما به دلیل وجود جنگ تحمیلی و فقدان ارز مورد نیاز، تامین و واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز از خارج از کشور شروع به کارش تا سال 1369 به تعویق افتاد. این مجموعه در سال 1374 به مرحله تولید آزمایش گام نهاد و پس از آن همواره به گستره نوع و تیراژ تولیدات خود افزود. به گونه ایی که در حال حاضر بیش از 1100 سایز و گونه ابزار آلات در 15 گروه تخصصی که عمدتا به روش فورج (آهنگری گرم) تولید میشوند ارائه شده و در امور صنعتی ، خانگی و خدماتی قابل به کارگیری هستند.هم اکنون 35 سال از تلاش و فعالیت غرور آفرین گروه کارخانه جات ایران پتک میگذرد و ثمره این سال ها تلاش دسته جمعی

* تولید و عرضه بیشاز 1100 سایز انواع ابزارآلات دستی مرغوب است که همگی برای اولین بار درکشور تولید میشوند و هم وطنان را از وابستگی و مصرف این گروه ابزارآلات وارداتی بی نیاز کرده است .

* ارتقاء سطح بهره وری و ایمنی کار درکشور به دلیل تولید و ارائه ابزارآلات استاندارد ، کارا و ایمن

* اشتغال تعداد کثیری از فرزندان این مرزو بوم و ایجاد حس ارزش و کارآفرینی و جلوگیری از ایجاد حس بیکاری ، ناامنی و فقر...

کارخانه عظیم ایران پتک تشکیل شده از واحدهای متعدد طراحی ، قالب سازی ، ابزارسازی ، فورج (آهنگری گرم) ، ماشین کاری ، جوش کاری فرنگ کاری ، مونتاژ و بسته بندی است که هر یک در جای خود در تولیذ ابزار کارامد سهم به سزایی ایفا میکنند.

ایران پتک به عنوان تنها تولید کننده انواع ابزارآلات دستی و به منظور دست یابی به اهداف کیفی بلند مدت و کوتاه مدت خود دارای خط مشی هایی درخصوص مدریت زیست محیطی ، کیفیت ، ایمنی و بهداشت حرفه ایی است.یعنی با هدف حفاظت از محیط زیست و عدم اتلاف انرژی و سوخت ، موفق به استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی درسطح کشور شده است.اهداف و سیاستهای این سیستم در جهت تولید محصولات متناسب با پیام های زیست محیطی ، ارتقای دانش وآگاهی در زمینه محیط زیست و کاهش عوامل مخرب زیست محیطی قرار دارد.

مشاهده محصولات ایران پتک

محصولات ایران پتک

محصولات ایران پتک را میتوان به دودسته صنعتی و آموزشی تقسیم بندی کرد.

دسته محصولات صنعتی شامل ابزارآلات صنعتی دستی بوده که به دسته های زیرتقسیم میشوند:

ابزارآلات کوبشی

چکش ها ، پتک ها ، تیشه ها ، تبرها جزو دسته ابزارآلات کوبشی هستند .وزنه ها از جنس فولاد کربن و به روش آهنگری فورج ساخته میشوند ، دو انتهای وزنه ها سنگ زنی شده و مورد عملیات حرارتی قرارگرفته اند ودسته ها ازچوب زبان گنجشک ساخته شده وبرای مقارمت بیشتر لاک می خورند و مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 8121 تولید میشوند.   

                        چکش ایران پتک             چکش مهندسی 

                                       

آچارها

آچار شلاقی مدل آمریکایی ایران پتک دارای دسته ریخته گری از چدن نشکن هستند و فکها فولادی بوده ، آهنگری فورج و سخت کاری شده و قابل تعویض هستند ، مجهز به فنر متعادل کننده فک که باعث میشود چرخاندن مهره تنظیم بر روی فک ها به آسانی انجام شود و دارای استاندارد ملی ایران به شماره 9221 .تولید شده در سایزهای  10-12-14-18-24-36-48 اینچ

آچار لوله گیرایران پتک کلیه قطعات فولادی بوده و به روش آهنگری فورج ساخته و سخت کاری میشوند این ابزار طوری طراحی شده که میتوان فکهای اجدار آن را به موازات یکدیگر تنظیم نمود.این ویژگی باعث میشود که فکهای لوله گیربه راحتی مهره های شش گوش را گرفته و باز و بسته کند و دارای استاندارد ملی ایران به شماره 8119 . تولید شده در سایزهای 1-1.5-2-3 اینچ

آچار فرانسه ایران پتک از فولاد آلیاژی ویژه و به روش آهنگری فورج تولید میشود.کلیه قطعات کاملا سخت کاری شده و دسته وفکها سنگ خورده و پولیش میشوند.کلیه قطعات این آچاربا نیکل -کروم آبکاری میشوند و دارای استاندارد ملی ایران به شماره 5185 . تولید شده در سایزهای 10-12-15 اینچ

                        آچار شلاقی ایران پتک             آچار لوله گیر ایران پتک            آچار فرانسه ایران پتک

                                                     

انبرها

انبر قفلی معمولی (مدل آمریکایی) ایران پتک دارای فکهایی از جنس فولاد ابزاری که به روش آهنگری فورج تولید و سخت کاری میشوند.از مکانیزم قفل مناسب جهت اعمال فشارهای بالا برای گرفتن قطعات برخوردار هستند .تمام قطعات دارای پولیش نیکل است و مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 9223 وتولید شده در سایز 10 اینچ

انبر قفلی C شکل هماهنگ شونده ایران پتک هم تمام ویژگی های انبر قفل معمولی را دارد تنها نقطه تمایز آن ، داشتن صفحات متحرک در نوک فک هااست تا بتواند خود را با سطوح مختلف منطبق نموده و بدون هیچ گونه اثر گذاری بر روی آنها قفل شود.از این انبر در سایزهای 11 و18 اینچ تولید میشود.

انبر دست ظریف کاری ایران پتک از آلیاژ غیر آهنی بوده و به روش ریخته گری تحت فشار تولید میشود وبرای کارهای ظریف کاری و عموما غیر صنعتی مناسب است.

گاز انبر آرماتوربندی ایران پتک از فولاد کربنی ساخته و تماما آهنگری شده اند .تمامی قطعات سخت کاری و لبه های برنده آن به روش القایی سخت کاری موضعی می شوند.سطوح سر انبرها سنگ زنی میشوند ودارای استاندارد ملی ایران به شماره 14058                                                                                                                                                           

   انبرقفلی ایران پتک         انبر هماهنگ شونده ایران پتک         انبرظریف کاری ایران پتک      گاز انبر ایران پتک

                                  

ابزارآلات برش کاری

قیچی مفتول بر معمولی ایران پتک کلیه قطعات از فولاد و تیغه ها و اهرم ها به روش آهنگری فورج ساخته شده است ، فاصله دهانه تیغه ها قابل تنظیم و کلیه قطعات قابل تعویض هستند . دارای استاندارد ملی ایران  به شماره 9225 وازاین قیچی مفتول بر در سایزهای 14 - 18 - 24 - 30 - 36 - 42 اینچ تولید می شود.

کمان اره مویی ایران پتک برای برش قطعات نازک از جنس چوب ، استخوان و پلاستیک مناسب است .از این اره مویی در دوعمق 28 و 30 سانتی متر تولید میشود و تیغه هم قابلیت تعویض دارد.

کاتر ایران پتک دارای تیغه ایی از جنس فولاد ابزاری است که در کشور المان ساخته میشود.از مکانیزم کشویی سه حالته برای ایجاد طول های متغیر برخوردار است .دارای زاویه برش بهینه سازی شده جهت کاهش خستگی دست کاربر.

                          کمان اره ایران پتک             کاتر ایران پتک             مفتول بر ایران پتک

گیره ها و سندان ها

گیره الومنیومی ایران پتک مدل KE 1011 سایز 50 مناسب برای کارهای ظریف و حساس میباشد و قابل نصب روی سطوح یا میزهایی با حداکثر ضخامت 25 میلی متر هستند. دارای وزن 431 گرم می باشد .از این گیره در دو سایز 25 و 50 میلی متر تولید میشود.

گیره رو میزی ایران پتک قطعات از فولاد کربنی و به روش آهنگری (فورج) تولید می‌شوند.رزوه میل پیچ این گیره‌ها دارای پروفیل ذوزنقه‌ای شکل و دو راهه بوده که به روش شکل دهی سرد رزوه می شود (جهت عملکرد دقیق تر و طول عمر بیشتر) و این دو مشخصه، اعمال نیروهای لازم و مناسب را تضمین و سرعت باز کردن و بستن هر چه سریعتر فک‌ها را تامین می‌نمایند.هر گیره دارای یک سندان بزرگ و فک‌های آج دار سخت‌کاری شده می‌باشد.دارای خط کش مدرج بر روی کشویی ناودانی شکل،امکان تشخیص و تنظیم سریع دهانه فک‌ها را فراهم می‌آورد.و همچنین دارای قابلیت تجهیز فک‌های گوناگون جهت بهره برداری‌های متفاوت می‌باشند و ازمکانیزم تنظیم خلاصی کشوئی ناودانی شکل برخوردار می‌باشند.مطابق با استاندارد ملی ایران با شماره 9224 تولید می‌شود و دارای سایزهای 100 - 120 - 140 - 160 - 180 می باشد.

گیره لوله رومیزی ایران پتک از فولاد کربنی و به روش آهنگری (فورج) تولید می‌شود. علاوه بر این فک‌های آنها سختکاری شده و قابلیت تعویض دارند.مطابق با استاندارد ملی ایران با شماره 14545 تولید می‌شود.

گیره رو میزی ایران پتک لوله گیر

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست