برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

معرفی بهترین برندهای پیچ گوشتی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

پیچ گوشتی چیست؟

پیچ‌گوشتی ابزار آلاتی است که در دو نوع کار حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برای اماکن مسکونی و کارگاهی استفاده می‌گردد. کاربرد این ابزار که در انواع و اندازه‌های مختلف به صورت تکی یا بسته‌ای تولید و ارائه می‌گردد، باز یا بسته کردن انواع پیچ‌ها است. مکانیزم عملکرد پیچ‌گوشتی­ها بدین گونه ‌است که توسط نیروی اهرمی و گشتاوری پیچ‌ها را باز یا بسته می‌کند.

ساختمان پیچ‌گوشتی که از  تقریبا پس از سال 1800 دسته بر روی انواع آن اعمال شده، از دسته، میله و نوک تشکیل شده است. پیچ­گوشتی‌ها در انواع مختلف ساخته می‌گردند که با توجه به نوع پیچ و محل مورد استفاده می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب و استفاده نمود. دسته‌ای که بر روی ابزار تعبیه می‌گردد باید راحت و ارگونومیک باشد و دست کاربر را آزاد ندهد.

پیچ‌گوشتی‌ها می‌توانند توسط نیروی دست استفاده شوند. می‌توان با تعبیه سیستم چرخ جغجغه بر آن راحت‌تر از آن را به کار برد و یا جهت پیچش از نیروی موتور الکتریکی استفاده کرد که سرعت کار را نیز بسیار بالا می‌برد. پیچ‌گوشتی جغجغه‌ای مناسب برای صرفه‌جویی در انرژی است، توسط آن می‌توان پیچ را بدون بلند کردن نوک پیچ‌گوشتی از روی آن، باز یا بسته نمود.

جنس دسته پیچگوشتی‌ها عموما پلاستیکی است. از پیچ‌گوشتی‌هایی که دسته آن‌ها پلاستیک سخت ساخته شده است در صنایع و کارگاه‌ها و مکانیکی­ها استفاده می‌کنند، چرا که روغن و گریس بر روی آن‌ها ایجاد لک نمی‌کند و به راحتی قابل تمیز کردن هستند. پیچ‌گوشتی‌های با دسته پلاستیکی نرم به علت راحتی در چرخش و دوام بالا در نجاری‌ها استفاده می‌شوند. انواع دیگری از جنس دسته پیچ‌گوشتی‌ها وجود دارد که عایق هستد و مناسب استفاده برای مشاغلی هستند که با برق سر و کار دارند.

با این‌که اغلب هنگام خرید به جنس میله پیچ‌گوشتی توجهی نمی‌شود، باید گفت که میله به اندازه دسته و نوک مهم است. میله‌هایی که از جنس فولاد کروم-وانادیوم ساخته شوند، دوام بیشتری دارند.

از انواع مختلف پیچ‌گوشتی که بر اساس نوک آن‌ها و پیچ تقسیم‌بندی شده‌اند، می‌توان پیچ‌گوشتی‌های نوک دوسو دارای شکل تخت، پیچ‌گوشتی‌های چهارسو دارای نوک چهار پر و شبیه به علامت مثبت، پیچ‌گوشتی ستاره‌ای برای پیچ‌هایی با سرپیچ ستاره‌ای، پیچ‌گوشتی شش پر با نوک شش ضلعی و پیچ‌گوشتی‌های جغجغه‌ای را نام برد.

مشاهده پیچ گوشتی های موجود 

در مقایسه بهترین انواع پیچگوشتی می‌توان انواعی را معرفی نمود:

 

شرکت دیوالت

شرکت ابزارآلات دیوالت یکی از برندهای قدرتمند جهان در زمینه تولید ابزارهای دستی و برقی جهت استفاده در کارهای ساختمانی، تاسیسات، کارخانجات، کارگاه‌ها و نجاری و چوب‌بری است. یکی از ابزارآلات تولیدی این شرکت مجموعه 100 عددی سری پیچ گوشتی و مته دیوالت مدل DT71563 است. محتویات این ست قابل استفاده در ابزارآلات دستی و برقی است و در آن انواع مته و سری پیچ‌گوشتی قرار گرفته است. در کنار تعدادی مته و سری بکس، نگهدارنده مغناطیسی، خزینه و مته گردبری که در این مجموعه قرار گرفته است، 60 عدد سری پیچ‌گوشتی دوسو، چهارسو و .. در طول‌های 25 و 50 میلیمتر نیز وجود دارد.

سری‌های پیچ‌گوشتی 25 میلیمتری:

  • 6 عدد سری چهارسو در سایزهای PH2، PH1 و PH3 هرکدام دو عدد
  • 3 عدد سری دوسو در سایزهای 4، 5 و 7.2 میلی‌متر
  • 31 عدد سری چهارسوی خاردار در سایزهای Pz1 (یک عدد)، ) Pz2سه عدد جداگانه و یک بسته‌ی 25 عددی) و Pz3 (دو عدد)
  • 4 عدد سری آلنی در سایزهای H6، H5، H4 و H7
  • 5 عدد سری ستاره‌ای در سایزهای T30، T25، T20، T15 و T40

- سری‌های پیچ‌گوشتی 50 طول میلی‌متر:

  • 4 عدد سری چهارسو در سایزهای PH2، PH1 (دو عدد) و PH3
  • 4 عدد سری چهارسوی خاردار در سایزهای ) Pz1یک عدد)، ) Pz2دو عدد) و Pz3
  • 3 عدد سری دوسو در سایزهای 5، 6 و 7.2 میلی‌متر

این محصولات قابل استفاده با پیچ‌گوشتی برقی و شارژی یا پیچ‌گوشتی دستی با سری قابل تعویض هستند.

کیف محصول پلاستیکی و قفل‌دار است.

شرکت نووا

شرکت نووا یکی از تولید‌کنندگان صنعتی مجرب در زمینه تولید و ارائه ابزارهای بادی و برقی از سال 1387 فعالیت‌ حرفه‌ای خود را با نام همین برند آغاز نمود. از محصولات توسط این برند ست‌های پیچ‌گوشتی مختلف و متنوع است. که پیچ‌گوشتی نووا مدل NTS 1650  یکی از انواع آن است.

دسته پیچ گوشتی نووا مدل  NTS 1650 که از باکیفیت‌ترین مجموعه پیچ‌گوشتی این شرکت است، به صورت ارگونومیک طراحی شده و کار کردن با آن راحت است. میله این مجموعه پیچ‌گوشتی از جنس کروم- وانادیوم حرارت‌داده شده و سخت‌کاری شده است.

این مجموعه شش عددی با سه عدد پیچ‌گوشتی دو سو در سایز‌های 100*3، 125*6، 100*5 و سه عدد پیچ‌گوشتی چهار سو در سایز‌های 3*100، 6*100 و 6*125 ارائه می‌گردد. با توجه به قطر بزرگ دسته این ابزار افزایش نیرو و رسیدن به حداکثر نیرو مشکل نیست. سرپیچ‌گوشتی مغناطیسی و مشکی‌رنگ بوده و دسته آن جهت راحتی و کنترل بیشتر از روکش پلاستیکی نرم و با استفاده از بهترین متریال ساخته شده است که ضد لغزش می‌باشد.

پیچ‌گوشتی نووا مدل مدل NTS 1650  در طراحی ویژه و منحصر به فردی بسته‌بندی می‌شود و سوراخی در دسته آن جهت آویزان کردن تعبیه شده است.

نوع دیگری از مجموعه پیچ‌گوشتی‌های محبوب و معروف شرکت نووا، ست پیچ گوشتی 7 عددی نووا مدل NTS-1651 است. این محصول شامل سه عدد دو سو به سایزهای 75*3 ، 125*6 ، 150*8 و چهار عدد چهار سو به سایزهای 3*75، 5*75، 6*100 و 6*38 است. میله آن با بهترین کیفیت و از جنس کروم – وانادیم سخت‌کاری شده و حرارت داده شده مخصوص شرکت نووا است. سر پیچ گوشتی مغناطیسی و آن‌ربایی است  دسته آن جهت ایجاد بالاترین گشتاور در قطر بزرگ ساخته شده است. به دلیل طراحی ارگونومیک دسته استفاده از آسان بوده و موجب محبوبیت بیشتر این محصول شده است. دسته این محصول پلاستیک نرم بوده و کاربر در استفاده آن احساس سختی نمی‌کند.

 

شرکت رونیکس

یکی از برندهای محبوب و معروفی ایرانی در زمینه ابزارآلات شرکت رونیکس است. این شرکت پیش از ارائه ابزارآلات خود به بازار ابتدا آن‌ها را به لحاظ کیفی بررسی نموده و مورد آزمایش قرار می‌دهند. محصولات رونیکس پس از اطمینان از سلامتشان به بازار عرضه می‌شوند.

یکی از محصولات این برند ست پیچ گوشتی تعمیرات رونیکس 2710 –RH است که در مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌شود.

این محصول از 42 عدد پیچ‌گوشتی در انواع مختلف دوسو، چهارسو، مثلثی و ... عرضه می‌شود. دسته پیچ‌گوشتی‌های آن تماما آلومینیومی و سر آن‌ها آهنربایی است. این قابلیت را دارند تا در صورتی که لازم باشد از آن در عمق زیاد استفاده شود می‌توان طول دسته آن را افزایش داد. این محصول برای تعمیر تلفن همراه، دوربین عکاسی، ساعت و عینک مناسب بوده و اغلب در ادوات الکتریکی استفاده می‌شود. محصول با کیف برزنتی قابل حمل عرضه می‌شود.

 

شرکت توسن

یکی دیگر از معروف‌ترین برندها در حوزه تولید ابزارآلات دستی و ابزارآلات برقی توسن است. این شرکت فعالیت‌های خود را از سال 1382 شمسی آغاز نمودند. برند توسن با پیشرفت در سطوح علمی، تولیدی و صنعتی با گردهمایی متخصصین و کارشناسان مجرب و با تجربه گامی بلند در راستای تولید ابزارآلات مورد نیاز صنعت برداشتند. محصولات این شرکت در کشورهای چین و تایوان تولید می‌شود. محصولات شرکت توسن با توجه به کیفیت خوب و تولیدات منطبق بر استانداردهای بین‌المللی و البته قیمت مناسبی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، در میان صنایع رواج یافته‌اند. محصولات توسن اغلب با یکسال گارانتی عرضه می‌شوند.

یکی از محصولات توسن پیچ گوشتی تورکس (ستاره ای) است که دسته آن به صورت ارگونومیک طراحی شده و کاربر در هنگام استفاده از آن احساس راحتی می‌کند. می‌تواند گشتاور بالایی را متحمل شود. میله آن از فولاد سخت کاری شده با روکش دو لایه ساخته شده است. این مجموعه پیچ‌گوشتی در سایز‌های کاربردی تولید می‌گردد. سر ابزار خاصیت مغناطیسی دارد. انتهای ابزار جهت مهار بهتر ابزار به صورت ویژه طراحی شده است.

 

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست