برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

راهنمای خرید ابزار ایمنی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

در اولین نگاه برای ایمنی بیشتر به چه نکاتی باید توجه کرد :

  • توجه کردن به کیفیت و استاندارد ابزار خریداری شده  نکته ای که باید در راهنمای خرید ابزار ایمنی به آن دقت داشته باشیم در قدم اول، انتخاب بهترین ابزار ها و دستگاه های صنعتی و برقی است به همین منظور در هنگام خرید باید کیفیت و استاندارد بودن ابزار ها و دستگاه های صنعتی مدنظر قرار گرفته شود. گران تر بودن بعضی ابزار ها به معنای این نیست که آن کیفیت ندارد بلکه اصول و استاندارد ها باید در ساخت آن رعایت شود.
  • ایمنی بودن ابزار ها   توجه کردن به نکات ایمنی در راهنمای خرید ابزار ایمنی یکی دیگر از موارد مهم است که در هنگام خرید باید به آن دقت داشته باشید. از جمله نکات ایمنی می توان به حفاظ، محافظ های دست، تیزی قطعات، عایق بندی و پوشش آن و .... اشاره داشت.
  • ساختار مناسب   این عامل مهم نیز در راهنمای خرید ابزار ایمنی می تواند از وقوع برخی حوادث خطرناک جلوگیری کند که باید به ساختار نیز توجه نمود.
  • کارایی   بهترین ابزارهای ایمنی کار، آن هایی هستند که به نحو احسنت وظایف خود را انجام دهند. به عبارتی باید بتوان با کمترین نیروی انسانی، کارها را آسان تر و سریع تر انجام دهند.

لوازم و تجهیزات ایمنی موجود در ابزار تحسین

تجهیزات ایمنی شامل چه چیزهایی می شوند:

کفش ایمنی

با توجه به راهنمای خرید ابزار ایمنی یک کفش ایمنی پاپوشی است که دارای ویژگی های ایمنی بوده و استفاده کننده را از صدمات ناشی از حوادث کار، محافظت می کند. این کفش به گونه ای طراحی شده است که انگشتان پا را در مقابل سقوط اجسام بر روی پا محافظت می کند. در نوک این کفش ها از فلزی استفاده شده است که مقاوم در برابر 200 ژول ضربه پذیری می باشند.

معیار استاندارد برای یک کفش ایمنی چیست؟

  1. در کفش ایمنی باید مقاومت به آب طبق استاندارد، به حدی باشد که پس از 100 بار طی مسیر کل مساحتی که آب به آن نفوذ پیدا می کند نباید بیش از 3 سانتی متر مربع باشد یا پس از 15 دقیقه نباید آب نفوذ پیدا کند.
  2. هنگامی که حول میله ای خم می گردند نباید هیچ گونه ترکی بر روی آن ها ظاهر شود.
  3. ضربه گیری پاشنه کفش ایمنی نباید از 20 ژول کمتر باشد.
  4. کفش های ایمنی باید در برابر نفوذ اجسام تیز به داخل و کف آن مقاوم باشد و نیروی که برای نفوذ به زیره آن لازم می باشد باید حداقل 1100 نیوتن باشد.
  5. کفش ایمنی ضد الکتریسیته ساکن می باشند و باید طبق استاندارد ملی تعیین شده پس از قرار گیری در هوای خشک و هوای مرطوب،  مقاومت الکتریکی آن از 100 کیلو بیشتر، و کمتر یا برابر 1000 مگا باشد.

دستکش ایمنی

استفاده از دستکش ایمنی در انجام کارها بسیار اهمیت دارد. بیش از 60% حوادث ناشی در حین کار مربوط به استفاده نکردن از دستکش ایمنی می باشد، همچنین انواع بسیار متفاوتی دارد که هر کدام در جهت فعالیتی خاص تولید و عرضه می شود.

دست ها و انگشتان از با اهمیت ترین اعضای کمکی بدن می باشد که درهنگام مواجه با خطرات ناشی از برق گرفتگی، تماس با مواد شیمیایی، پارگی و بریدگی، خراش، سوختگی، سوراخ شدن و همچنین در برابر دما های بسیار بالا، برای حفاظت و نگهداری از آنها باید از دستکش ایمنی مناسب استفاده شود که باز هم انواع مختلفی دارد که شما را در مقاله دیگر با انواع دستکش ایمنی آشنا می کنیم.

کلاه ایمنی

کلاه ایمنی وسیله‌ ای محافظتی است که برای جلوگیری از صدمه رسیدن به سر استفاده می‌شود. این کلاه ها اغلب دارای ویزگی هایی هستند تا از سر در مقابل ضربات محافظت کنند. سقوط اشیا ممکن است در حین کار با سر افراد برخورد نماید، در هر قسمتی از کارگاه یک ابزار کار کوچک و یا حتی یک پیچ و مهره، چنانچه از ارتفاع حدود 15 متری بر روی سر یک فرد فاقد کلاه ایمنی سقوط نماید می تواند موجب صدمه ی شدید مغزی گردد.

ساختار و جنس کلاه ایمنی چیست؟

اولین مشخصه یک کلاه ایمنی خوب مقاومت آن در مقابل ضربه است. کلاه های فایبرگلاس سنگی را که می افتد جذب می کنند در حالی که کلاه های پلاستیکی و نایلونی این انرژی را به لایه رویی کلاه منتقل می کنند.

ساختار بدنه کلاه ایمنی از سه بخش عمده تشکیل شده است که اولین لایه آن قسمت بیرونی کلاه است، این لایه باید بسیار سخت و مقاوم در مقابل ضربه باشد. اما لایه داخلی، معمولا از یونولیت ساخته می‌شود و باید جلوی انتقال نیرو به سر را بگیرد. کارشناسان دلیل انتخاب این ماده را قدرت جذب بالای آن عنوان کرده‌اند و می‌گویند یونولیت ماده‌ای کاملاً قابل اعتماد برای تهویه هوا داخل کلاه است.

ماسک ایمنی

ماسک های ایمنی تایید شده می توانند مانع از رسیدن آسیب های جدی به فرد شوند. ماسک دهان مانع از ورود ذرات معلق و گازهای شیمیایی به درون بدن می شود، در صورتی که ماسک خود را به شکل درست روی صورت خود قرار دهید، هوا فیلتر شده تنفس خواهید کرد.

کپسول آتش نشانی

در راهنمای خرید ابزار ایمنی یکی از نیاز های اساسی در هر خانه یا اداره ای، کپسول آتش نشانی است؛ اگر با این وسیله آشنایی داشته باشیم، می توانیم با استفاده درست از آن آتش را مهار نماییم. آتش نتیجه یک واکنش شیمیایی است، که باید ماده سوختنی به حدی گرم شود که به دمای احتراق خود برسد. از خاموش کننده های دستی داخل می توان در لحظات اولیه و شروع آتش سوزی و برای حریق های کوچک و موضعی استفاده نمود.

انواع خاموش کننده ها

  • کپسول آتش نشانی و خاموش کننده های محتوی آب
  • کپسول آتش نشانی و خاموش کننده های محتوی پودر
  • کپسول آتش نشانی و خاموش کننده های محتوی کف
  • کپسول آتش نشانی و خاموش کننده های محتوی گاز

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده در مقاله راهنمای ابزار ایمنی، این نوع ابزار های ایمنی به صنعتگران و کاربران این امکان را می دهد تا خطر ها را هر چه بیشتر کنترل کرده و میزان آن ها را به حداقل برساند. همواره شرکت تحسین تولز حفظ کیفیت، رعایت قیمت رقابتی و دسترسی آسان مشتریان گرامی را دغدغه و وظیفه ی خود دانسته و به همین خاطر از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در این صنعت بهره برده ایم.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست