برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

دستگاه کنیتکس پاش چیست و چه کاربردی دارد ؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

نحوه عملکرد دستگاه کنیتکس پاش چگونه است ؟

دستگاه کنیتکس پاش چیست ؟

دستگاه کنیتکس پاش انواع مختلفی دارد و برای خرید دستگاه کنیتکس پاش ابتدا باید بدانید چه مدل دستگاه کنیتکس پاشی در بازار موجود هست و کارایی هر یک چیست.

دستگاه کنیتکس پاش

بر اساس نوع سیستم رنگ رسانی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1- سیستم رنگ رسانی ثقلی (Gravity feed spraying)

2- سیستم اسپری سیفونی (Siphon spraying)

3- سیستم اسپری تحت فشار Pressure feed spraying

1- سیستم رنگ رسانی ثقلی (Gravity feed spraying):

در این نوع کاسه یا ظرف رنگ روی دستگاه کنیتکس پاش قرار گرفته و رنگ در اثر نیروی جاذبه زمین به عبارتی نیروی وزن خود توأم با نیروی مکش هوای فشرده به کلاهک هدایت و پخش می‌شود.
این سیستم نسبت به سیستم سیفونی نیاز به هوای فشرده کمتری دارد در نتیجه ضایعات رنگ کمتری هم در این سیستم وجود دارد منبع در این سیستم با زاویه 45 درجه نصب شده تا بتوان آن را برای سطوح عمودی و افقی به کار برد. معمولا از این پیستوله برای رنگ کاری چوب و خودرو استفاده می شود

2- سیستم اسپری سیفونی (Siphon spraying):

در این نوع کاسه رنگ در زیر پیستوله رنگ پاش قرار گرفته زمانی که هوا با سرعت زیاد از یک مجرای تنگ رد شود حالت مکش ایجاد می‌کند پیستوله های سیفونی از این سیستم به همراه فشار هوای جو که توسط سوراخی در روی منبع به سطح مایع فشار وارد می‌کند برای بالا آوردن مایع رنگ از داخل منبع و نهایتاً اسپری آن استفاده می‌کنند.


3- سیستم اسپری تحت فشار Pressure feed spraying:

منبع اسپریهای تحت فشار به‌صورت درزگیری شده هست نیروی فشار هوای داخل منبع باعث بالا رفتن رنگ از داخل لوله می‌شود لذا از این دستگاه می‌توان برای پاشیدن رنگ‌های غلیظ‌تر استفاده کرد این نوع پیستوله ها در دو نوع منبع متصل به پیستوله (شکل سمت چپ) و منبع جدا از پیستوله (شکل سمت راست) وجود دارد. معمولاً رنگ‌های مالتی کالر با این پیستوله اجرا می‌شوند. این پیستوله بیشتر در رنگ ساختمان مورد استفاده دارد.

کنیتکس چیست؟


پوشش دیوار کنیتکس Kenitex یک پوشش رنگی بین المللی است که ترکیبی است از پرلیت، میک، پنبه نسوز، مواد رنگی با ثبات با رزین های سنتیک. 52 سال گذشته در 38 کشور اختراع بین المللی کنیتکس به اثبات رسیده است .

دوام و مقاومت بالای این پوشش رنگی تا جایی می باشد که در دمای زیر صفر کانادا و فنلاند تا آفتاب سوزان مکزیک و آفریقای جنوبی هم جوابگو بوده است.

انواع کنیتکس


کنیتکس روغنی :

این نوع کنیتکس کاملا حلال بنزین است و به همین خاطر شما باید تا قبل از خشک شدن آن مواظب باشید زیرا رسیدن آتش به آن باعث آتش سوزی ساختمان می شود.

اما به دلیل اینکه ضد آب است کنیتکس روغنی را می توانید حتی در نمای بیرون از خانه هم استفاده کنید.

کنیتکس پلاستیک :

اما این پوشش برخلاف پوشش کنیتکس روغنی ضد آب نمی باشد و حلال آب است پس در نمای داخل ساختمان باید مورد استفاده قرار گیرد جایی که رطوبت نباشد و باعث خراب شدن رنگ نشود. البته زود خشک شدن جز مزایای این پوشش رنگ است.

کنیتکس اکرولیک :

این نوع پوشش ترکیبی از کنیتکس روغنی و پلاستیک است. یعنی قابلیت شستشو دارد و البته به مانند رنگ پلاستیک هم حلال آب می باشد.

شما می توانید در نمای بیرون و داخل ساختمان از آن استفاده کنید.

به طور کلی رنگ کنیتکس در برابر بارش باران و حتی اسپری نمک مقاوم است و شما می توانید با استفاده از دستگاه های رنگ پاش ساختمان خود را رنگ کنید. البته این نکته را باید بگوییم که این رنگ زبر است و به همین دلیل برای جاهایی که سطوح صافی ندارند یا حتی روی سطوح سیمانی ، آدرواز هم می توانید از آن استفاده کنید.

شما می توانید برای سفارش محصول دستگاه کنیتکس پاش  و انواع دیگر محصولات به سایت تحسین تولز مراجعه نمایید .

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واتس اپ

تنظیمات

فهرست